Kíváncsian követjük az új, illetve újjáéledt hazai üdítőmárkák harcát a sokszoros túlerőben levő multik ellen, a napokban az irányította a figyelmünket a magyar kólára, hogy az Aldiban majdnem egy raklap szöcskében buktunk orra. Ez vajon a szép fejlődés, gyors növekedés jele a magyar kólánál?
A Tikkadt Szöcske kólát egy lelkes és bevállalós házaspár, Neumann-Bódi Edit és Neumann Martin, illetve cégük, az Italműhely kft. indította országhódító útjára. Egyszerűen elunták, hogy akárhova mennek, mindenhol jó esetben is csak a két nagy világmárka nedűje elérhető, de sokszor azok közül is csak az egyik. Persze ahhoz nem árt élelmiszer-technológusnak sem lenni, hogy valaki kikísérletezzen egy új, a jól beváltnál finomabb italt, de Neumann Martin régóta vágyott egy sajátra.
Igencsak sok összetevős egy kóla, csak a cukortartalommal több hónapon át molyolt, de megalkotta az újat, a magyar kólát. Fontos volt rászánni az időt: a magyar boltbajárók emlékezhetnek arra, hogy jópár éve az egyik hipermarketlánc behozta a magyar piacra a szlovák gyógynövényes kólaitalt, a Kofolát, csapott neki hírverést is, de pár hónap után el is tűnt a polcokról. Ami kint hatalmas tételben fogy, de rövid idő alatt nem tudta elérni a magyar vevők ingerküszöbét.
A Tikkadt Szöcske indulásnál is fontos volt és ma sincs másképp az, hogy az italnak nem csak finomnak kell lennie, de jó minőségűnek is. A kólaitalok esetében fontos, hogy legyen bennük kóladió, de az árral versenyző olcsóbb lónyálakból ezt újabban előszeretettel spórolják ki a gyártók. A Tikkadt Szöcskénél nincs ilyen, Afrikából importálják a kóladiót. Ezt az árban viszont nem lehet érvényesíteni, vállalják, hogy kisebb árréssel beérik.
Ahogy azt Neumann-Bódi Edittől megtudtuk, Aldiba valóban most szállítanak először, de ez egy néhány hétre szóló szerződés. A Lidlbe már többször is szállítottak hasonló konstrukcióban, fognak is, ezek a próbaidőszakot jelentik. A hasonló induló üdítőgyártók először általában a kisboltokkal tudnak szerződni, fontos ugrás a bekerülés az országos lefedettségű és nagy forgalmú hard diszkontokba – ezek nem kérnek annyit a kis cégektől, mint a legnagyobb kiskerláncok, sokkal támogatóbb szerződési feltételeik vannak. A jelenlét a diszkontokban nagy mértékben javítja a termék, a brand ismertségét, növeli a presztízsét.
A magyar kólagyártó a terveinek megfelelően bővíti eladásait, jelenleg az üveges verzióból nem tudnak annyit szállítani, mint amennyire igény volna.