Kicsoda valójában Soros és mit akar?

Hogy nem ő lett az első és a második címlapunk, még 2013-ban, amikor indultunk, az érthető.  A magyar Forbes mégis induljon magyarországi arcokkal. De a harmadik, már simám lehetett volna, […]

Bővebben

Húszmilliárd dolláros piacra jutott be a magyar PublishDrive

Az e-könyvek piacát megreformáló vállalkozás nemrég partnerségre lépett a kínai Amazonként ismert DangDang-gal. 

A PublishDrive a LinkedIn-en jelentette be a partnerséget. A kínai könyvpiacon a kommunista kormányzat diktál, így a startup csak hosszas tárgyalás után jutott be az országba. Egy 2014-es  iparági felmérés szerint 580 kiadó volt jelen az országban, mindegyik állami kézben. A magánkiadókat elméletben betiltották, ám sok úgynevezett kulturális ügynökség tudott szürke zónában mozogni, és kvázi kiadóként funkcionálni.

Bár a könyvkiadás egy ideológiailag igen meghatározó pont, a kínai kormányzat 2001-ben úgy döntött, hogy a kiadóknak alkalmazkodniuk kell a piaci környezethez és szabályokhoz. 2015-ben az 580 kiadó több mint 475 ezer könyvet publikált, ezeknek több mint fele új könyv volt. A 68 legnépszerűbb könyvből több mint egy millió példány készült.

A bejegyzés szerint az e-könyv piac nem virágzik úgy, ahogy az egy ekkora piactól el lehetne várni, köszönhetően annak, hogy rengeteg kiadó a kalózverziók miatt inkább el sem készíti a bestsellerek e-book verzióját, de ennek ellenére még így is óriási lehetőség. A piac egyre megengedőbb, a kereslet egyre inkább emelkedik a nyugati szerzők írásai iránt.

“Nem volt egyszerű menet, 2016-ban kezdtünk tárgyalni a kínaiakkal – mondta a Forbesnak Jentetics Kinga, a PublishDrive alapító ügyvezetője. “Kicsit másként működik a binisz az állami importőr és a cenzúra miatt.

“Nehéz volt kitalálni, hogy ki-kivel milyen kapcsolatban van, a mai napig még vannak kérdőjelek az erőviszonyokban.”

Egy könyv optimális esetben egy hét alatt átmegy az importőrön, de van, ami ennél több időt vesz igénybe. “Nem kaptunk tiltólistát arról, hogy mi az, amit biztos nem fognak engedni, mert azt mondták, hogy az nem nyilvános, de az ügyfeleink felé kommunikáljuk, hogy adódhatnak nehézségek” – teszi hozzá az ügyvezető.

A PublishDrive az utóbbi néhány hónapban jelentős mérföldköveket tudhatott maga mögött, egy egymillió dolláros befektetést követően irodát nyitottak Amerikában (New York, Kalifornia, Seattle), a teljes állományt megháromszorozták, és szinte mindent átvittek a tengeren túlra – a héten az egyik könyvük már az iBook amerikai front store-jában került. A vállalkozás több akcelerátor figyelmét is felkeltette már, mentorálta őket a Google is.

 

A PublishDrive irodát nyit Kaliforniában

Olvasd el Üzlet rovatunk további cikkeit!
Ezeket láttad?
Címkefelhő