Ez zöld lett, nagyon zöld – gondoltam, amikor kézbe vettem a lapot. Nem volt igazi meglepetés, hiszen mi döntöttünk a borító színéről, de amikor direkt színt használunk (ami rikító), akkor mindig nagyon más a maga valójában, mint a képernyőn vagy a szerkesztőségben kinyomtatva. A lényeg persze nem ez. Hanem, hogy idén sem volt nehéz 30 sikeres fiatalt találni Magyarországon, akik már komoly teljesítményt értek el mielőtt 30 évesek lettek volna. Ez a negyedik magyar 30/30-as lista, az első saját online megjelenéssel. (És az első, amire nemcsak a Facebookon lehetett ajánlani fiatalokat, de volt rá egy külön oldalunk is.) Büszkeség.
Az is az, hogy a Hajduról (igen, a cég, amelyiket a mosógépéről ismersz) írtunk egy jó cikket. Tudtad, hogy fegyvergyárként indultak? És hogy most egy családi vállalkozás? Hogy autóipari beszállítók? Mondom én, hogy érdekes cikk.
Családi vállalkozásokban erős a májusi szám (is). A Terrán tetőcserép története a magyar XX. századé is egyben, és Jászberényi Attila elmeséli az elejétől, a 2008-as válságon átsegítő stratégián át a mai napig.
Nagyobb országok, nagyobb családi vállalkozások. A Taittinger (ejtsd: Tetanzsé) pezsgők mögött egy nagyon francia család áll, akinek nagyon sármos tagjával Bánlaki D. Stella beszélgetett (és kicsit bulizott) Budapesten. Üzletelni azért ott sem könnyebb, egyszer például amerikaiak kezéből kellett visszaszerezni a családi büszkeséget.
Fontos! Az újságosoknál nehogy összezavarodj! Találsz majd egy nagyon zöld májusi számot, egy nagyon trumpos Világ Milliárdosai különszámot és még egy hétig egy Forbes Travel különszámot. Mindegyik tele jó cikkekkel, nekem elhihetitek.