Szabadság, intimitás

Most akkor a koronavírus. Addig sem kell klímaszorongani és a populizmus terjedése, a menekültek áradata miatt aggódni. (Rád nem vonatkozó szorongás igény szerint kihúzható.) A vírus előnye, hogy közelebb van, […]

Bővebben

Hogy ki a főnök? Testvérek vagyunk, együtt dolgozunk!

Év végére húszmilliárdos árbevételt és 500 fős alkalmazotti létszámot vár Lévai Bálint, a BioTechUSA sporttáplálék-kiegészítő családi vállalkozás stratégiai igazgatója, akivel Galambos Márton főszerkesztő beszélgetett a Forbes Roadshow kecskeméti állomásán.

A cég az elmúlt években sosem növekedett még ennyit, 2015-ben 12 milliárdos árbevételt és 350 fős csapatot mutatott fel. „Nem emeltünk árakat, egyszerűen többet adtunk el, beértek a cég fejlesztései” – mondat Bálint a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary kecskeméti gyárában tartott pódiumbeszélgetésen. A nagyon létszámhoz nagyobb iroda is kell, a napi menedzsment kiszállt Lévai Ferenc (Bálint édesapja, az alapító) most az új irodaház építésével van többek között elfoglalva.

dsc_9665

Galambos Márton és Lévai Bálint (Fotó: Egyed Péter)

A magyar vállalkozások jelentős része családi vállalkozás, ám a generációváltás még csak néhány százalékuknál ment végbe – mondta Bálint. Balázs és Bálint, Lévai Ferenc fiai viszont jó ütemben szálltak be a családi bizniszbe és járatják csúcsra az európai szinten is top5-be tartozó étrendkiegészítő márkát.

„Azt beszéltük meg, hogy a generációváltás idején külön kell választani a tulajdonost, és azt, aki a munkát végzi. Minden pozíció felelősség, mintsem ajándék egy családi vállalkozásban, és ezt tudni kell megfelelően kezelni.”

A testvérharc így nem alakulhatott ki – Balázs a külkereskedelmi vonalat, míg Bálint a stratégiai oldalt erősíti. Hosszú Katinkát nem csak támogatják, de be is jár hozzájuk megbeszélésekre. ( A teljes Biotech-sztorit a februári magazinban találod!)

Az este további részében az Autoflex-Knott Kft. színeiben  H. Szabó Zita mesélt arról, hogy miért vesz ki kevés pénzt az apukája a cégből, és miért van leszállópálya a hátsó kertben. Budaházy Pétertől megtudtuk, hogy mekkora munka defibrillálni egy magyar kozmetikum brandjét, (HeliaD),  Dr. Gyovai Viola pedig elmesélte, hogy lehet a Magyar Tudományos Akadémia kandidátusából átcsúszni a vállalkozói létbe -és közben létrehozni egy külföldön is sikeres, gyógynövényes alapú kozmetikai céget.

Oszd meg!