Az eddig nálunk a tévéiről és légkondicionálóiról ismert Hisense hazánkban is a csatába küldi a hűtőket és a mosógépeket. És ez még csak a kezdet.
Az 1969-ben alapított Hisense egyike azon hatalmas kínai vállalatoknak, amelyek az elmúlt két évtizedben szép lassan behálózták a bolygót, és az ismeretlenségből előtörve ma már nem csak Ázsiában, hanem a világ más tájain is megkerülhetetlennek számítanak.
A konszern bevétele éves szinten 28 milliárd dollár körül alakul, és a munkavállalók száma meghaladja a 100 000 főt. 6 kontinensen 160 országban van jelen saját képviselettel, így hazánkban is, de értelemszerűen hazai pályán a legerősebb. A holding nagyra törő terveit jól mutatja, hogy az évek során számos komoly céget vásárolt fel, nem titkolt céllal, hogy ezek segítségével vesse meg a lábát, szerezzen piacot Kínán kívül is.
A nyugat-európai országokban végrehajtott stratégiát másolva itthon a Hisense elsőként a televíziókkal és klímaberendezéssel lépett színre, e modellek révén várt ismertté. Azonban itt nem állnak meg, hiszen a hazai képviselet 2023. november végén bejelentette, hogy csatába indul a háztartási gép szektorban is.
Hova pozícionálják?
A konszern 2018-ban felvásárolta a legendás szlovén céget, a nálunk is nagyon jól ismert és kedvelt Gorenjét, amely az alsó-közép kategória egyik legerősebb versenyzője.
A Hisense márkát értelemszerűen nem az ellenfelének szánják, hanem azt a területet célozzák meg, ahova a Gorenje nem jut el. Ez pedig a felső szegmens, ami azért bátor vállalásnak tűnik.
Ez ugyanis azt jelenti, hogy a Hisense-nek olyan brandekkel kellene versenyeznie, mint például a Bosch, a Miele, a Whirlpool, az LG vagy a Samsung.
Ráadásul a környezet minden, csak nem ideális, hiszen a GfK-tól származó adatok értelmében 2023 szeptemberéig 25 százalékkal csökkent az értékesített termékek száma, és az értékbeli visszaesés is eléri a 15 százalékot.
Miért most?
A gépek hivatalosan 2023. november 24-én kerülnek a boltokba, a Black Friday napján, a karácsonyi szezon közepén, ami nem tűnik túl logikus húzásnak, hiszen így nem volt idő a brand kommunikációs bevezetésére a háztartásigép szektorban.
A cég munkatársai elárulták, hogy ez nem véletlenül alakult így, hiszen 2024. január elsejétől taposnak teljes erővel a gázpedálra, és a fő cél az, hogy jövőre már olajozottan működjön a gépezet.
Milyen termékekkel?
Ez az univerzum óriási, és a kínai vállalat érthető okokból nem egész pályás letámadással nyit. Első körben 13 szabadon álló masinát, egészen pontosan 8 mosó-, illetve mosó-szárítógépet, valamint 5 hűtőszekrényt küldenek a boltokba.
Ezek a technikai specifikációk alapján tényleg innovatív masinának tűnnek, például támogatják a különféle smart funkciókat is. Azaz telefonnal is összekapcsolhatók, így mobilon is lehet módosítgatni a beállításaikat például, illetve előre jelzik, ha eljött a karbantartás ideje, amivel kitolható az üzemidő.
A hazai képviselet munkatársai kiemelték, hogy a modellek árazásánál maximális mértékben törekedtek a versenyképességre, azaz magyarán állításuk szerint nagyjából ugyanolyan tudásszint mellett olcsóbbak, mint riválisaik. Ami egy olyan árérzékeny piacon, mint a magyar, alaposan megágyazhat a sikernek.
Jövőbeni tervek
Ilyen keskeny szortiment viszont semmire sem elég, de itt nem fognak megállni. A tervek szerint 2024-ben folyamatosan bővítik a kínálatot, és bár konkrétumokat még nem lehet tudni, arra azért jó esély van, hogy megérkeznek majd a beépíthető sütők, főzőlapok.
Emellett benne van a pakliban az is, hogy kis háztartási gépek, tehát például a kenyérsütők, air fryerek vagy porszívók is megjelennek a választékban. A Hisense döntésével kapcsolatban csak ismételni tudjuk magunkat: abszolút örülünk neki, mert minden ilyen lépés a verseny élénkülésével jár együtt, amivel végső soron mi, a végfelhasználók járunk a legjobban.