A magyar streaminggyártást elvileg elkaszálta az HBO Max, ennek ellenére leforgott most a szolgáltató első magyar realityje. Íme a koncepció, az első képek, illetve néhány szó az alkotóktól, valamint a házigazdától, Magyarósi Csabától is.
Augusztusban leforgott a magyar HBO Max saját gyártású realityje, A híd – közölte a magyar képviselet a Forbes.hu-val.
A lényeg
A formátum Spanyolországból jött (El Puente), később francia, ausztrál, brazil és angol változat is született belőle. A magyar verzió a romániai Bélesi-tó környékén forgott. Sokat direkt nem mond a streamingszolgáltató a vetélkedő feladatáról, a koncepció morális hátteréről viszont annál többet.
- Egy csapat idegen találkozik a vadonban, az összesen 30 millió forintos nyeremény pedig mindössze 250 méterre van tőlük.
- Viszont hogy elérjék, ahhoz csapatként összefogva kell hidat építeniük. És nemcsak az idővel futnak versenyt, de erről beszéljenek bővebben alább az alkotók.
Előtte íme, az első képek:
Fotók: Orbital Strangers // HBO Max (9 kép)
Mit mondanak az alkotók?
„A híd egy összetett történet az elejétől a végéig, nincsenek benne formalizált elemek, semmi hasonló nem volt még a magyar piacon.
Ennek a történetnek az a célja, hogy a szereplők felépítsenek egy hidat, és ezzel párhuzamosan híd keletkezzen az emberek között is”
– mondja Rubin Kristóf, a műsort gyártó Free Monkeys Production producere.
„A csatornánkon megtalálható tartalmak a minőségi szórakoztatás élményét nyújtják, ennek megfelelően kerestünk olyan reality műsort, mely egyszerre hat az érzelmekre és a felmerülő morális dilemmáival elgondolkodtat. Úgy gondoltuk, ez a történet jól fog rezonálni a nézők hétköznapi dilemmáival. A formátumban egy festői és szinte izolált természetben feszül egymásnak a közösség és az egyéni érdek, miközben a játékosok küzdelmével látványosan épül a nyereményhez vezető út” – teszi hozzá a magyar HBO és HBO Max producere, Závorszky Anna.
A házigazda
Műsorvezetőként Magyarósi Csabát kapta meg a produkció. Újságíróként dolgozott korábban az Indexnél, több blogot is alapított (Appleblog, Egy nap a városban), ma pedig sok százezer feliratkozós YouTube-csatornájáról ismert. A műsorvezetés sem ismeretlen terep számára, a Discovery Channel-féle Attraktor társalkotója és egyik házigazdája volt, ez a műsor indexes websorozatként váltott át a tévéképernyőkre.
„Nagyon tetszett ennek a műsornak az üzenete, hogy a szereplőknek össze kell fogniuk és közösen
kell alkotni, megépíteni valamit a semmiből.
Ez szerintem 2022-ben, Magyarországon különösen fontos, és a műsor nézése közben talán mindannyian tanulhatunk valamit az együttműködés erejéről”
– nyilatkozza Magyarósi.
Új magyar műsor? De hogyan?
Az HBO Max elmúlt pár hónapja inkább a drámáról szólt, kezdve a pénzügyi okokból lefaragott műsortártól a több európai országban (köztük itthon is) leállított streaminggyártáson keresztül egészen a több tízmillió dollárból készült képregényfilm kukázásáig, valamint addig, hogy a Discovery+-szal lassan elindul a többéves összeolvadási projekt.
Jogos a kérdés, hogy ha a szolgáltató már korábban leszögezte, hogy itthon nem fog több streamingtartalmat készíteni, akkor A híd mégis miért foroghatott le.
- Nos, a korábbi infók szerint a gyártás alatt álló produkcióknál valószínűleg folytatódhattak a munkálatok, illetve a már zöld utat kapó projektek közül is továbbvittek párat.
- Márpedig arról, hogy készül magyar gyártású reality, még a nyár közepi HBO Max-mészárlás előtt, június elején beszéltek az alkotók a Kreatívnak.
- Szóval lehetett számítani rá, hogy ezt a produkciót még befejezik és bemutatják. De jó kérdés, hogy innen hogyan tovább.
Hogy A híd mikor rajtolhat el az HBO Maxon, illetve hogy kik a további szereplők, résztvevők, arról semmit sem tudni.
A borítóképen Magyarósi Csaba, A híd műsorvezetője.