Az már biztos, hogy az HBO Max még októberben elindul hat európai országban, azt azonban még nem tudni, hogy a jövő éven belül pontosan mikor startol Magyarországon. Az átállás automatikus lesz HBO Go-ról Maxra, de a drágulásra oda kell figyelni.
A Warner Media közvetlen fogyasztói streamingfelülete, az HBO Max október 26-án indul Európában: Svédország, Dánia, Norvégia, Finnország, Spanyolország és Andorra lesz az első hat európai ország, ahol elérhetővé válik a jelentősen bővebb kínálat. 2022 folyamán aztán fokozatosan vezetnek be újabb tizennégy európai országot: Bosznia-Hercegovinát, Bulgáriát, Horvátországot, Csehországot, Magyarországot, Moldovát, Montenegrót, Észak-Macedóniát, Lengyelországot, Portugáliát, Romániát, Szerbiát, Szlovákiát és Szlovéniát, áll az HBO közleményében.
Egyelőre úgy tűnik, sikerül tartaniuk az eredeti tervet, egy korábbi HBO közlés szerint ugyanis az európai bevezetés kezdésére 2021 második felét tűzték ki, ami meglehetősen optimista ahhoz képest, hogy az USA-ban is csak májusban volt egy éve, hogy elindult, és a latin-amerikai és Karib-térségekben is csak idén júniustól elérhető a Max.
Az új felület célja, hogy egységesítse a Warner Mediához tartozó stúdiók tartalmát, így a Warner Bros., az HBO, a DC, a Cartoon Network és a Max Originals kínálata is itt lesz elérhető.
Az továbbra is kérdés, hogy USA-ban tizenöt dolláros (4400 forintos) havidíj hogyan fog kinézni itthon. Ma egy HBO Go előfizetés 1890 forintba kerül, valamilyen szintű drágulásra biztosan számítani kell. A júniusi latin-amerikai bevezetéskor már kísérleteztek az alacsonyabb árú, hirdetésekkel megtámogatott modellel, így Argentínában például 975 forintnak megfelelő argentin pesóba kerül a Max, míg Mexikóban 2200 forintnyi pesóra rúg a havidíj.
Nem lesz olyan drága, mint az USA-ban
Megkérdeztük az HBO-t, mit terveznek a magyar árakkal, azt mondták, hogy
versenyképes árazással készülnek, ami jóval kedvezőbb lesz, mint az USA-ban.
Október 5-én egy virtuális bejelentő eseményen elárulják a spanyol és skandináv piacok árazását, bemutatják az új felületet és ismertetik az újításokat, ezek között az személyre szabott ajánlások is ott lesznek, ami eddig hiányzott az HBO Go-ról.
Christina Sulebakk, az HBO Max európai, közel-keleti és afrikai régiós igazgatója a Variety-nek adott interjújában a HBO Maxot energikusabb, diverzebb, játékosabb márkaként írja le, mint az eredeti márkát. A Warner Media stúdióhálózatát kiaknázva idővel több figyelmet szeretnének fordítani a saját gyártású, prémium kategóriájú filmekre, első körben azonban marad a sorozatfókusz. A kínálat kialakításánál figyelni fognak arra is, hogy a tartalom minél jobban igazodjon a célország közízléséhez, és a megszokottnál nagyobb hangsúly kerüljön a diverzitásra, a 21. században fontos történetekre.
Hiába az ambíciózus terjeszkedés, a legtöbb európai országba hamarabb fog eljutni az új felület, mint Németországba és Nagy-Britanniába.
Itt a Warner Mediát más országos kábelcsatornákhoz, a Sky Atlantichoz és a Now Tv-hez is szerződések kötik, részben ezért sem olyan betonbiztos a versenyképességük, mint Európa többi részén.
Borítókép: Christina Sulebakk, az HBO Max európai, közel-keleti és afrikai régiós igazgatója és Johannes Larcher, az HBO Max International vezetője. Forrás: HBO