A hazai képviselet reakciója az elérhetetlenné tett sorozatokra és A besúgó jövőjére. „Soha ne mondd, hogy soha”, de azért érdemes lejjebb helyezni az elvárásokat.
Olybá tűnik, valaki a tengerentúlon ránézett egy Excel-táblára, majd úgy döntöttek, hogy többek közt pár európai sorozatukat feláldozva faragnak a költségeken – legalábbis az HBO Max hazai képviseletének válasza szerint tényleg spórolási szándék állhatott a mögött, hogy a héten váratlanul elérhetetlenné vált több sorozat is a streamingszolgáltató kínálatából, és nem csak itthon.
Tetemes összeg
Pinczés-Pressing Ádám, az HBO Magyarország PR-menedzsere telefonon erősítette meg a Forbes.hu-nak, hogy „csakis kizárólag pénzügyi okai vannak, semmi beleszólásunk nem volt abba”, hogy a héten elérhetetlenné vált az HBO Max streamingszolgáltatón többek között a magyar zászlóshajónak számító A besúgó, továbbá az Aranyélet harmadik évada (kis időre még a teljes sorozat is), és még egy rakás európai vagy amerikai gyártású kábel- vagy streamingsorozat.
Lapunk piaci ismeretei alapján feltételezhető, hogy a tartalmaknak van egy úgynevezett amortizációs költsége, amit minden hónapban fizet a streamingszolgáltató. Ebbe például az is beletartozik, hogy ha a vállalat európai egysége gyárt tartalmat, a külföldi vagy az amerikai platformnak licencdíjat kell fizetnie érte, hiába közös az anyacég. Amolyan egyik zsebből a másikba szituáció.
Konkrét pénzekről Pinczés-Pressing nem beszélt, de az amortizációs költségek lefaragásának igenis „van pénzügyi hatásra” a működésükre, „tetemes összegről” van szó.
A globálisan véghez vitt döntésre feltételezhetően nem véletlenül ekkor és ilyen gyorsan kerülhetett sor. Épp most zajlik a második negyedéves pénzügyi zárás, így még most sikerülhetett leírni a költségeket, hogy ne kelljen átvinniük őket a következő negyedévre. De erre nem kaptunk hivatalos választ.
Mi lesz veled, te besúgó?
A besúgó esetén tehát nem az érdeklődés hiánya okozta a törlést, arról ugyanis a cég mind áprilisban, mind májusban azt kommunikálta, hogy a legnézettebb tartalma a magyar platformon.
Arra a kérdésre, hogy visszakerülhet-e akár A besúgó a kínálatba, azt a híres PR-mondást kaptuk vissza, hogy „soha ne mondd, hogy soha!”.
De jegyezzük meg:
- a logika azt diktálja, hogy ha egyszer egy tartalmat pénzügyi okok miatt leszednek az állandó költségek levágására,
- az anyacég, a két médiaóriásból nemrég egyesült Warner Bros. Discovery pedig az új nagyfőnök, David Zaslav vezényletében kimondottan szeretne 3 milliárd dollárt felszabadítani költségvetéséből (aminek nem csak a mostani balhé a következménye),
- akkor vajmi kevés esély van a tartalmak visszapakolására.
„Az opció lehet, hogy esetleg eladjuk külső félnek a sorozatot”
– mondja Pinczés-Pressing.
Ami a folytatást illeti, hivatalos döntésről még mindig nem értesülhettünk A besúgó 2. évada kapcsán, de a fentieket figyelembe véve érdemes lejjebb helyezni az elvárásokat.
A borítóképen Thuróczy Szabolcs A besúgó című sorozat forgatásán.