Váltás a NER-kommunikáció csúcsain: az új társügyvezető a kiszervezett munkák révén közel ötmilliárd forinttal gazdagodott az elmúlt években.
Mi történt? Új vezetők kerültek a NER két legfontosabb kommunikációs cégének élére. A Lounge Csoport alapítója és eddigi irányítója, a tulajdonos Balásy Gyula hátrébb lépett, és április elején a New Land Media Kft.-ben és a Lounge Design Kft.-ben is megosztotta az ügyvezető igazgatói posztot – írta meg a 24.hu.
Balásy nevéhez fűződik az állami pénzből folytatott lejáratókampányok zöme, többek között a Soros-plakátok is.
Az Opten cégadatbázisa szerint a 2013-as alapítása óta közel 500 milliárd forintnyi, főként állami megrendeléssel kistafírozott New Land Media Kft.-ben Hidvégi Krisztina, a Lounge Designban pedig Kassitzky Attila lett az új operatív vezető.
A cégcsoport. Balásy cégcsoportja, élén a New Land Media és a Lounge Design Kft.-vel, valamint a rendezvényszervező Lounge Event Kft.-vel, 2018 óta lényegében egyeduralkodó az állami reklám- és rendezvényszervezési költéseket tekintve.
A kormány központosította az állami szervek kommunikációját, a minisztériumok, állami tulajdonú cégek, költségvetési háttérintézmények csakis a Rogán Antal miniszter felügyelete alá tartozó Nemzeti Kommunikációs Hivatalon (NKOH) keresztül rendelhetnek meg kommunikációs és rendezvényszervezési munkákat.
A New Land Media új ügyvezetője, Hidvégi Krisztina szinte a kezdetekről a cég munkatársa, sőt 2016 óta a médiaigazgatói teendőket is ő látta el. Ami azonban ennél is fontosabb: ezzel párhuzamosan a cégcsoporthoz kapcsolódva egy saját vállalkozást is létre hozott. 2016-ban alapította meg a Village Media Kft.-t, amely – az „anyacégtől” kapott megbízásoknak köszönhetően – rögtön jelentős összegeket kasszírozhatott a kormányzati projektekből.
A Village Mediát arra a célra hozták létre, hogy a falusi, városi és kerületi önkormányzatok tulajdonában lévő médiumokkal, helyi tévékkel, tematikus újságokkal lépjen kapcsolatba, és ott helyezze el a kormányzat üzeneteit.
Mivel több cégen keresztül folyt át az állami pénz többször került levonásra az ügynökségi díj is.
Ebben a felállásban Balásy és Hidvégi cégei együttesen akár 40 százalékot is zsebre tehettek a központilag finanszírozott kampányok egyes tételeiből.
A cégekből Hidvégi Krisztina 2017 és 2023 között összesen mintegy 4,8 milliárd forintnyi osztalékot vehetett ki.