Üzlet

Harmadával költöttünk többet online a koronakarantén alatt

Forbes
2020. július 30. 2 perc olvasás

A 2019-es évhez képest 34 százalékkal többet költöttek belföldön online vásárlásra áprilisban, májusban és júniusban. Ehhez nagyban hozzájárult az, hogy a koronavírus-járvány miatt sok vállalkozás indított hirtelen webshopot.

Az online vásárlások terén az idei volt az eddigi legnagyobb bővülés az elmúlt öt év során. 2020 második negyedévében szinte minden termékkategória online forgalma nagyot nőtt.

Az otthoni munkavégzés, az online oktatás, járványhelyzet miatt megváltozott életvitel, és az extra, nem tervezett költések miatt az online élelmiszerrendelés, műszaki cikkek, a barkács, a kisállat, és a sportszerek piaca bővült a leglátványosabban.

A Jófogás és a GKI Digital elemzése szerint logisztika terén a forgalomátvételi megoldások közötti átterelődés okozta a legnagyobb változást 2019 hasonló időszakához képest.

A vírus hatására a vásárlók visszatértek a házhoz szállításhoz, miközben a csomagautomatákat leszámítva csökkent a csomagpontok forgalma és a személyes átvételek száma.

A megnövekedett csomagszám ellenére azonban a legtöbb cégnél sem a járvány elején, sem a második negyedév során nem voltak fennakadások a kiszállításokban. Ez többek között annak is köszönhető, hogy az ágazatot évekig sújtó munkaerőhiány egyik napról a másikra megoldódott: rengeteg kékgalléros pozícióból érkeztek a logisztikai cégekhez futárjelöltek.

Fotó: Claudio Schwarz / Unsplash