Szabadság, intimitás

Most akkor a koronavírus. Addig sem kell klímaszorongani és a populizmus terjedése, a menekültek áradata miatt aggódni. (Rád nem vonatkozó szorongás igény szerint kihúzható.) A vírus előnye, hogy közelebb van, […]

Bővebben

fotó: Budapest Airport

Gyorsabb poggyászfeladás Ferihegyen: önkiszolgáló pultokat raktak ki

Önkiszolgáló poggyászfeladó pultokat helyezett üzembe a Budapest Airport a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren. A jelenleg próbaüzemben működő rendszernek köszönhetően az utasok számára gyorsabbá és kényelmesebbé válik a poggyászfeladás folyamata – tudtuk meg a Budapest Airporttól.

Folyamatos próbaüzemmel működik a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér termináljain a 2-2 új önkiszolgáló poggyászfeladó pult. A szolgáltatás előnye, hogy azok az utasok, akik a fejlesztéshez csatlakozó légitársaságok valamelyikével utaznak, utazás előtt gyorsan és kényelmesen tudják feladni a poggyászukat.

A rendszer lényege, hogy az utasok a (nyomtatott vagy épp elektronikus) beszállókártyán feltüntetett vonalkód beszkennelése után maguk nyomtathatják ki és helyezhetik el a feladni kívánt csomagon a poggyászcímkét. Ezt követően az automatizált feladó pulton – a poggyászcímke beolvasását követően – egyszerűen feladható a poggyász.

Az újonnan bevezetett szolgáltatáshoz elsőként a budapesti repülőtér legnagyobb forgalmát bonyolító légitársaság, a Wizz Air csatlakozott, egyelőre napi korlátozott számú járattal. Az önkiszolgáló poggyászfeladás lehetőségét kínáló járatok köre a tesztidőszak folyamán is bővülni fog, a fejlesztéshez pedig a jövőben folyamatosan csatlakoznak a légitársaságok, egyre több induló járat utasainak biztosítva az önálló poggyászfeladást.

„Az utasszolgáltatások színvonalának emelése elsődleges szempont számunkra. Az önkiszolgáló poggyászfeladás amellett, hogy felgyorsítja, jelentősen kényelmesebbé is teszi utasaink számára a poggyászfeladás folyamatát” – mondta Huszka Péter, a Budapest Airport forgalmi igazgatója. Hozzátette: „A tesztüzemet követően jelentős mértékben fejleszteni fogjuk az önkiszolgáló poggyászfeladást a terminálokon, és bízunk benne, hogy a Wizz Air után egyre több légitársaság csatlakozik ehhez a világszerte jól ismert rendszerhez.”

A Budapest Airport az elmúlt hónapokban több mint százezer eurós fejlesztést hajtott végre, együttműködve a rendszert szállító német Materna Gmbh-val.

A helyszínen kérdés esetén a repülőtér-üzemeltető által foglalkoztatott információs munkatársak állnak az utasok rendelkezésére.

A hibák mindig megbocsáthatók, ha van elég bátorságod, hogy beismerd őket.