Pár napja szabott ki a 307 milliós bírságot a GVH, máris itt az újabb eljárás a Wizz Airrel szemben.
Mi történt? Alig zárta le a GVH a legutóbbi eljárását a Wizz Airrel szemben, máris új eljárást indított, ugyanis a gyanújuk szerint:
- a Wizz air foglalási rendszere nem kiszámítható, különböző eszközökön (pl. két
mobilon vagy mobilon és asztali számítógépen) az azonos szolgáltatások díjai eltérőek lehetnek.
- a feltüntetett szolgáltatási díjakkal kapcsolatban feltételezhetően elhallgatja a fogyasztók elől, hogy a megjelenített díjakon nem fogja tudni biztosítani a szolgáltatást a foglalási folyamat egésze alatt.
Ha a háromhónapos vizsgálat végére ezek a gyanúk bebizonyosodnak, a Wizz Air újabb büntetésre számíthat.
Kontextus. Legutóbb augusztus 3-án szabott ki bírságot a GVH a Wizz Airre, 307 milliót kell fizetnie a légitársaságnak azért, mert elhallgatták, hogy a többletszolgáltatásokat külön-külön is meg lehet vásárolni, illetve mert félrevezető módon kommunikáltak az utasfelvételi szolgáltatásról.