A kereskedő 21 hónapon keresztül, szinte teljes fennállása alatt végkiárusítással hitegette a fogyasztókat.
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 25 millió forint bírságot szabott ki keleti szőnyegek több szempontból is megtévesztő reklámozása miatt – közölte a GVH a Forbes.hu-val.
A versenyhatósági eljárás megállapítása szerint a kézi csomózású keleti szőnyegek értékesítésével foglalkozó, korábban budapesti üzletet és webshopot is üzemeltető Szőnyeg galéria Kft.
21 hónapon át, szinte teljes fennállása alatt folyamatosan végkiárusítással hitegette a vevőket.
A cég a legnagyobb kereskedelmi televíziókban, illetve országos rádióadókon reklámozta a fogyasztókat megtévesztő módon a termékeit.
- Nem tudták alátámasztani sem piacelsőségükre, sem termékválasztékuk bőségére vonatkozó állításaikat – pl. hogy „több mint 30 000 keleti és perzsa szőnyeggel rendelkezünk”.
- Ahogy azt sem, hogy egyes „különleges árkedvezményeinek” eredeti árait valaha is ténylegesen alkalmazta volna.
- Azt is valótlanul állították, hogy felhagynak tevékenységükkel, így pedig termékei, akciói később már nem lesznek elérhetők. Ezzel szemben a végkiárusítás meghirdetésétől, azaz 2020 szeptemberétől 2022 májusáig ugyanúgy folytatták a kereskedést, sőt még jelentős árukészlet-feltöltéseket is végeztek.
- Ugyancsak jogsértőnek bizonyultak az olyan üzenetek, melyekkel a fogyasztókat sürgették és az akciók korlátozottságára utaltak – pl, „most vagy soha!” vagy „garantáltan egyedi lehetőség”.
- A tévéreklámokban ehhez még visszaszámlálás is párosult, csakhogy az ígért kedvezmények a megjelölt időpontokat elérhetően ugyanúgy elérhetők voltak, sőt egyes helyzetekben még magasabb akciók kerültek meghirdetésre.
A GVH Versenytanácsa a 25 milliós bírsághoz figyelembe vette, hogy a kereskedés jelentős összegeket fordított a tisztességtelen reklámokra, ugyanakkor azt is, hogy a cég együttműködött. Hiába nem ismerte el ugyanis utóbbi a jogsértéseket, a hatóság álláspontját nem vitatta és önként lemondott a jogorvoslat lehetőségéről.
Borítóképünk illusztráció.