A tegnapi nap folyamán a Versenyhivatal (GVH) eljárást indított – többek között – a Szentkirályi ellen greenwashing vádjával. A cég most reagált.
Mi történt? A Forbes.hu tegnap már beszámolt a GVH által vizsgált esetleges környezetvédelmi kommunikációs visszaélésekről. A palackjaik címkéjei miatt
- a 2018-ban a Mol által felvásárolt Fonte Viva Kft.,
- a Coca-Cola HBC Magyarország Kft.
- és a Balogh Levente (borítóképünkön) érdekeltségébe tartozó Szentkirályi Magyarország Kft. kerültek most vizsgálat alá.
Hogy reagált Szentkirályi? A Szentkirályi Magyarország Kft. állásfoglalásában azt nyilatkozta, hogy a GVH már 2020-ban megvizsgálta a kommunikációs kampányában használt fenntarthatósággal kapcsolatos állításait. Akkor azt állapította meg, hogy a versenyfelügyeleti eljárás elindításának feltételei nem állnak fent.
Azt állítják, hogy nem kaptak információt arra vonatkozón, hogy korábbi döntésük ellenére a GVH miért indított mégis eljárást ellenük az 5 évvel ezelőtti kampányuk kapcsán. Mindezek ellenére nyomatékosították, hogy
a Szentkirályi Magyarország Kft. most is maximálisan együttműködik a GVH-val az eljárás
során, részére minden fontos és elérhető információt megad
Zárásképp kifejtették, hogy
- mindig kiemelt figyelmet fordítottak a jogszabályi környezetnek való megfelelésre, és a hatóságokkal történő közös együttműködésre. T
- és elítélik a fogyasztók megtévesztését, a „zöldre mosás”, azaz a greenwashing minden formáját.