A Google anyagcége, az Alphabet mind a forgalom, mind a nyereség terén kiugróan jó negyedévet zárt idén júniusban. A techóriás hirdetésekből származó bevétele több mint kétharmadával bővült.
A digitális reklámpiac meghatározó szereplőjének számít a Google, így sokat elárul az ágazat helyzetéről, hogy milyen eredményeket ért el a cég. Ha az Alphabet által közzétett adatokból indulunk ki, akkor a reklámpiaci szereplők által már korábban jelzett fellendülés a digitális hirdetési szektorban erős lehet – írja a Mmonline.hu.
A Google 50,4 milliárd dolláros (15 ezer milliárd forint) bevétellel zárta 2021 második negyedévét.
Ebből a legnagyobb tételt a keresésekhez kapcsolódó hirdetések adták. A negyedéves bevételből ezek 35,8 milliárd dollárt tettek ki, az előző év azonos időszakában 21,3 milliárd dollár jött be belőlük. A Youtube 7 milliárd, a Google Network 7,6 milliárd dollárt hozott az elmúlt időszakban.
Az Alphabet teljes forgalma a második negyedévben 61,88 milliárd dollár volt, ami
62 százalékos bővülést jelentett az egy évvel korábbihoz képest.
A cég 18,53 milliárd dolláros profittal zárta az április-júniusi időszakot, ez mintegy 2,5-szerese a 2020 második negyedévi nyereségnek.
Kép: Arthur Osipyan // Unsplash