Ismertette terveit a CATL a debreceni gyárral kapcsolatban. Nyáron már indul az építkezés, két éven belül a tömeggyártás.
Úgy tervezik, hogy júliusban már építkeznek, 2024-ben már próbaüzemet tartanak, és 2025-ben megindulhat az élesüzem, vagyis a tömeggyártás.
A kettő között szokott lenni egy kis szünet, beállítják a gépsorokat, mert a próbaüzem során a cég – a beszállítókkal, illetve a vevőkkel egyeztetve – minden egyes darabot megvizsgál, letesztel.
Ebben az időszakban viszonylag sok kínai munkatárs is érkezik Debrecenbe a központból, hogy az építkezést és az üzemeltetést segítsék, de a későbbiekben a CATL döntően magyarokkal és főként debreceni, Debrecen környéki munkavállalókkal szeretné ellátni az üzemet – írja a Telex.
A CATL Debrecenbe tervezett cella- és modulgyára elektromos autókhoz szükséges eszközöket gyárt. A cég másik nagy területe a naperőművekhez kapcsolódó energiatároló, de a magyar cég ebben az iparágban nem tervez elindulni.
Tisztázták: itt nem akkumulátor-összeszerelő üzemet létesítenek. Az ellátási lánc eggyel korábbi fázisában a legfontosabb, energiatárolásra szolgáló részegységeket, cellákat fogják gyártani, amelyeket modulokba, majd egységekbe csoportosítanak az akkumulátor-összeszerelő üzem részére.
A CATL 2022 augusztusában jelentette be 7,34 milliárd euró (3000 milliárd forint) költségvetésű magyarországi beruházását, amelynek részeként a vállalat második európai gyára épül fel a németországi után.
Azóta a tervezett gyárépítés a helyi tiltakozások, a magas víz- és energiaigény, illetve a civilek által kifogásolt potenciális szennyezések miatt rengeteg kritikát kapott.
A teljes debreceni terv egy háromfázisú építkezés, a jelenleg zajló első fázisban 109 hektáron zajlik a munka. A teljes projekt 221 hektárt használna, a hiányzó földterületekre vásárlási opciója van a CATL-nek.