A Ford vezérigazgatója, Jim Farley kedden bejelentette, hogy visszavonja az AM rádiózásról szóló korábbi döntését, és az összes 2024-es Ford és Lincoln járműbe beépítik azt.
Az AM az amplitúdó-modulált rádióadásokat jelenti, de miért van rá szükség a digitális rádiózás és a Spotify korában? Az autógyár elsősorban a vészhelyzeti rádiójelzésekre hivatkozik, ami mögött ritkán látható kétpárti egyetértés van az USA-ban. Az AM rádióhullámok nagyobb hatótávolságba elérnek, mint az FM (frekvencia moduláció) hullámok, utóbbinak cserébe jobb az adásminősége.
80 millió szavazó hallgató
Mindez valószínűleg nem független attól sem, hogy számos olyan politikai rádiós műsor van, amit AM frekvencián keresztül lehet fogni. A Ford áprilisban még épphogy ki akarta vezetni a modelljeiből az AM technológiát. Több konzervatív véleményvezér és képviselő – és persze rádiós műsorvezető is – felszólalt a lépés ellen. Úgy tűnik, egyelőre sikerrel jártak – írja az amerikai Forbes. Az amerikai piacon havonta több mint 80 millión hallgatnak még AM rádióadásokat a Nielsen adatai szerint.
Farley ráadásul most azt is bejelentette, hogy a Ford szoftverfrissítést biztosít az olyan elektromos járművek tulajdonosai számára is, amelyek jelenleg nem rendelkeznek AM rádióval.
A Ford egyedül maradt ebben a klubban. A technológiát már elhagyta többek között a BMW, a Tesla, az Audi és a Porsche is. Ennek oka amúgy az a technológiai sajátosság, hogy az elektromos motorok egyszerűen zavarják az AM jeleket, így rosszabb hangminőségben szólnak az adások. Arról nem is beszélve, hogy a streaming korszakban már van más, jobb minőségű alternatíva az AM adásokra.