A Facebook anyacége, a Meta bejelentette, hogy összhangban az EU-s szabályozással, a 18 éven aluliak számára nem lesznek elérhetőek a hirdetései. Ezzel párhuzamosan be is vezetik a fizetős hozzáférést a platformjaikhoz.
A Meta-platformok, így a Facebook és az Instagram, leállítják a hirdetések megjelenítését az európai tizenévesek számára a hétfőn bejelentett terv részeként, az EU szabályozásának való megfelelés érdekében. Ezzel párhuzamosan
új, előfizetéses változatokat indítanak közösségimédia-termékeikből.
A terv értelmében az Európai Unióban (és az EGT-tagállamokban valamint Svájcban) ideiglenesen felfüggesztenék a hirdetések megjelenítését minden 18 év alatti felhasználó számára.
A 18 év feletti felhasználóknak választási lehetőséget kínálunk: vagy elviselik a hirdetéseket vagy fizethetnek azért, hogy reklámok nélkül használják a Facebookot és az Instagramot. Az árazás attól függ, milyen eszközről használják a platformokat.
Reklámmentes Facebook asztali gépről: havi 9,99 euró (3817 forint) lesz.
Mobileszközökről 12,99 euró (4963 forint) lesz az új szolgáltatás havi díja*.
Nemcsak reklámmentességet ad a Meta azoknak, akik előfizetnek, hanem – az EU-s joggal immár összeegyeztethetően – azt is, hogy a fizetős júzerek adatait nem fogja felhasználni.
A Meta szóvivője elmondta, hogy a vállalat az elkövetkező hetekben kínálja majd az előfizetési lehetőséget az európai felhasználóknak. A reklámok szüneteltetése a 18 év alatti felhasználók számára a november 6-i héten kezdődik.
A jelenlegi árszabás eszközökre és nem platformokra vonatkozik – legalább is jövő márciusig 1-ig. Onnantól minden egyes új bekapcsolt, reklámmentes fiókért 6 illetve 8 eurót kell majd fizetni havonta, annak függvényében, hogy mobilról vagy asztali gépről jelentkezünk-e be.
* A megjelenés után nem sokkal helyesbítettük a cikket: a Meta a fizetős felhasználók adatait nem fogja használni.