Fotó: Emirates
Üzlet

Fizetni is hajlandó a légitársaság a fertőzöttek után, csak jöjjenek már az utasok

Forbes
2020. július 23. 2 perc olvasás

A légitársaságok között a világon elsőként, az Emirates teljes körűen fedezi utasai egészségügyi, illetve karanténnal kapcsolatos költségeit, ha utazásuk során COVID-19 fertőzéssel diagnosztizálják őket. A szolgáltatás a foglalás után minden fedélzeti osztályon, bármely célállomásra történő utazás esetén automatikusan érvényes.

A légitársaságok közül újabb járványügyi biztonsági garanciát kínál utasainak az Emirates, írják sajtóközleményükben. A légitársaság 2020. október 31-ig minden utasa számára – függetlenül a kabinosztálytól és az úti céltól – garantálja, hogy térítésmentesen fedezi az egészségügyi költségeket 150 ezer euró (51 millió forint) összeghatárig, valamint a karantén során felmerülő költségeket napi 100 euró (34 ezer forint) értékben, 14 napon keresztül, amennyiben az utazás során COVID-19 fertőzés mutatható ki náluk. A szolgáltatás igénybevételéhez nem kell semmilyen kérvényt kitölteni, az a foglalás visszaigazolásával automatikusan érvénybe lép, és az első utazás napjától számítva 31 napig érvényes. Miután az utas megkapja a pozitív diagnózist, az Emirates erre a célra létrehozott telefonvonalán kell jelentkeznie, hogy igénybe vegye a költségtérítést.

Az Emirates emellett ingyenes higiéniai alapcsomagot biztosít minden utas számára, ez tartalmazza a maszkot, a kézfertőtlenítőt, valamint az antibakteriális törlőkendőt is.

Emellett a légitársaság rugalmas jegyfoglalást vezetett be: azon utasok, akik a járványügyi korlátozások miatt nem tudnak a foglalt időpontban utazni, megtarthatják jegyüket, és 24 hónapig ingyenesen átfoglalhatják más időpontra. Amennyiben mégsem utaznak, visszaigényelhetik a repülőjegy árát, vagy a jegy árával egyenértékű kupont igényelhetnek. (Az utazás természetesen csak akkor lehetséges, ha az utazó megfelel a célország jogosultsági és belépési kritériumainak.)