Szabadság, intimitás

Most akkor a koronavírus. Addig sem kell klímaszorongani és a populizmus terjedése, a menekültek áradata miatt aggódni. (Rád nem vonatkozó szorongás igény szerint kihúzható.) A vírus előnye, hogy közelebb van, […]

Bővebben

Felértékelődtek a használt autók, de még így is kevesebb kocsit veszünk, mint tavaly

Úgy látszik, a vásárlók visszatértek a használt autók piacára. Leginkább az Opel Astra, Suzuki Swift és Ford Focus modelleket keresték, és felértékelődtek a félmillió alatti autók is. 

A Használtautó.hu és a Datahouse Kft. Közös elemzése alapján úgy tűnik, hogy  a vásárlók visszatértek a használt autók piacára.

Míg március, április és május hónapokban még csökkentek a tulajdonosváltások (19, 36 és 10 százalékkal), a június már erősödést hozott:

11,5 százalékkal több használt autó tulajdonosváltását regisztrálták, mint tavaly júniusban, és 66 százalékkal többet, mint áprilisban.

2020 első félévében a Belügyminisztérium adatai szerint összesen 367 413 használt személyautó cserélt gazdát hazánkban, ezzel mindössze 5,7 százalékos elmaradás látható az előző évhez képest.

A legolcsóbb autók piacán, azaz a használtakén volt a legkisebb a kereslet csökkenése, sőt amíg a vevők zöme továbbra is legfeljebb három millió forintig terjedő tartományból keres autót, a vírushelyzetben érezhetően felértékelődött személyes mobilitás miatt nőtt a legolcsóbb, legfeljebb 500 ezer forintos tartományból autót keresők száma. 

Aki az árak csökkenésében bízott, csalódhat, ugyanis ahol kereslet van, ott az árak sem apadnak.

Ez persze csupán a piac alsóbb szegmensére igaz, ha a drágább modelleket nézzük, ott már találkozhatunk ármérséklésekkel.

Ugyanakkor az új autók piacán és az import terén tartós árnövelő tényező a 350 forint fölött ragadt euró is. 

A legnagyobb számban gazdát cserélt modellek a Belügyminisztérium adatai alapján:

  1. Opel Astra
  2. Suzuki Swift
  3. Ford Focus
  4. Volkswagen Golf
  5. Volkswagen Passat
  6. BMW 3-as sorozat
  7. Opel Corsa
  8. Skoda Octavia
  9. Volkswagen Polo
  10. BMW 5-ös sorozat

Borítókép: Dan Gold – Unsplash

Ha tudnánk, mi a vége egy próbálkozásnak, nem neveznénk kísérletnek. A dolog természetéből adódik, hogy a kudarc benne van a pakliban. De néhány nagy siker elég ahhoz, hogy több tucat bukott projektet ellensúlyozzon.