A Meta új platformot fejleszt, vetélytársat kaphat az egyre több problémával küszködő Twitter.
Új, szöveges állapotfrissítések megosztására szolgáló közösségimédia-platformon dolgozik a Meta – írja anyalapunk, az amerikai Forbes. Az új platform állítólag közvetlenül a Twitterrel szállna versenybe.
- A Moneycontrol indiai üzleti hírportál számolt be először a fejleményről. Azt írják, a Twitter-versenytárs az Instagram egyik mellékága lesz, amit az Instagramhoz használt bejelentkezési adatokkal lehet majd elérni.
- Később a Platformerhez eljuttatott közleményében arról számolt be a Meta, hogy egy önálló decentralizált közösségi hálózatot fejlesztenek „szöveges állapotfrissítések megosztására”.
- Az alkalmazás kódneve a hírek szerint P92, és kompatibilis lesz az ActivityPub decentralizált protokollal, amit a nyílt forráskódú Twitter-alternatíva, a Mastodon is használ.
- A P92 szolgáltatása az induláskor várhatóan nagyon hasonló lesz a Twitteréhez. Kivéve a posztok és üzenetek kommentálását, amivel az értesülések szerint csak később fog bővülni.
A Meta közleményében arról ír, hogy „szükség van egy külön térre, ahol az alkotók és a közszereplők időben frissítéseket oszthatnak meg az érdeklődési körükről”. A hírek szerint a P92 a már meglévő Instagram-adatokat – neveket, profilképeket és követőket – fogja használni mind a már regisztrált, mind a később csatlakozó felhasználóknál. Az indulás dátumát egyelőre még nem hozták nyilvánosságra.
Eközben megérkezett a fizetős Twitter
A Twitter fizetős verziója, a Twitter Blue a napokban debütált Magyarországon. A havi 2850 forintba, vagy éves előfizetés választása esetén 30 ezer forintba (2500 forint/hó) kerülő szolgáltatással a felhasználók többek között
- kapnak egy hitelesítési pecsétet, azaz kék pipát a nevük mellé – ez eddig csak a híres emberek és a nagyvállalatok kiváltsága volt,
- szerkeszthetik a tweetjeiket,
- hosszabb, akár Full HD videókat tölthetnek fel,
- a Twitter-algoritmus előnyben részesíti az üzeneteiket (például egy tweetre érkezett válaszoknál a beszélgetések tetejére kerülnek),
- valamint feleannyi reklámot látnak, mint a „sima” felhasználók.
Elon Musk felvásárlása óta a felület nem a legfényesebb napjait éli: különböző működési problémákkal, rendszeres akadásokkal, betöltetlen fotókkal találkozhatnak a Twitter felhasználói, mivel nincs elég emberük az oldal fejlesztéséhez.