Szabadság, intimitás

Most akkor a koronavírus. Addig sem kell klímaszorongani és a populizmus terjedése, a menekültek áradata miatt aggódni. (Rád nem vonatkozó szorongás igény szerint kihúzható.) A vírus előnye, hogy közelebb van, […]

Bővebben

Kép: Facebook

Zuckerberg alig várja, hogy fizethessen az oldalain időző influencereknek

Önti a pénzt a Facebook az influenszerekbe, és egyes esetekben magvető befektetésekben is gondolkodik.

Egymilliárd dollárt költhet influencerekre a Facebook 2022-ben, hogy használják a Facebook és az Instagram appját a konkurencia helyett, írja az amerikai Forbes. A vállalat hirdetési bevételek és bónuszok formájában fizetne az online véleményvezéreknek, és egyes esetekben magvető befektetésekben is gondolkodik.

„A legjobb platformokat akarjuk felépíteni alkotók millióinak, hogy megélhessenek”

– írta egy posztjában Mark Zuckerberg, hozzátéve, hogy nem új, hogy cége influencerekbe fektet, de a CEO izgatottan várja a program kiterjesztését.

Nem a Facebook az egyetlen cég a közösségimédia-szolgáltatók közül, amely odafigyel azokra, akik felhasználók millióit hozzák be nap mint nap. A folyamat egyszerű: a hétköznapi felhasználók kattintásait és oldalon eltöltött idejét jelentős részben az általuk követett influencerek okozzák, a kattintások pedig hirdetőket és így bevételeket jelentenek a vállalatoknak.

Ezen kívül több cég az influencerek platformján generált bevételéből is részesedést kér. Mindezek miatt a Facebook mellett a TikTok, a Snap, a Twitter és a YouTube is mind dolgoznak olyan fejlesztéseken, amelyek az influencereket pénzhez juttathatják, például márkázott termékeik egyszerűbb árusítása által.

Oszd meg!