Erősen gondolkodsz, hogy végre belecsapj egy saját üzleti vállalkozásba? A lelkesedés jó dolog, de azért nem árt, ha átlátsz a rózsaszín ködön és tisztázol magadban pár dolgot.
1. Miért is csinálom?
A legfontosabb, hogy tényleg higgy az ötletedben, vagy abban a termékben, amire üzleti vállalkozást akarsz építeni. Szeresd, amit csinálsz és hidd el, hogy ez nem csak neked, hanem másoknak is tetszeni fog. Gondolj arra, hogy valódi változásokat is elérhetsz az emberek életében. Lehet, hogy örömet szerzel, lehet, hogy könnyebbé teszed valakinek az életét. Gondold át, mi az, ami a termékedet egyedivé teszi, hol lehet a piaci rés, és pontosítsd, kiket is szeretnél megcélozni vele.
Az ügyfélprofil építésénél próbálj meg a lehető legspecifikusabb lenni. Lehet, hogy ez időigényes, de a megfelelő piackutatás és fókuszcsoportos felmérések biztos alapot nyújthatnak. Gondold át vásárlóid életkorát, nemét, pénzügyi helyzetét, érdeklődését és a legfontosabbat, mi motiválhatja őket arra, hogy a te termékeidet válasszák.
2. Milyen a márkanevem?
A vállalkozás nagyon fontos eleme a megfelelően kiválasztott név, így jó ha tisztázzuk, hogy
- a név tényleg azt képviseli, amit eladok?
- a név különleges, vagy csak egy a sok hasonló márkanév közül?
- elég rugalmas-e ahhoz, hogy egy esetleges bővítés esetén még mindig releváns legyen?
- elég vonzó-e azoknak, akiket megcélzok a termékkel?
- tudok-e domainnevet szerezni ilyen névvel?
3. Elég markánsak a márkajegyeim?
A márkajegy azok a márkához kapcsolódó egyedi asszociációk, érzetek, amiket el szeretnénk érni és fenntartani a fogyasztók számára. A vállalkozásunk lelke, mely meghatározza a brand sikerességét és jellegét, ez teszi egyedivé a márkát. Az erős márkajegyekkel felhívhatjuk magunkra az ügyfelek figyelmét, siker esetén pedig a fogyasztó be tudja azonosítani a fogalom mögött lévő terméket.
4. Jól áraztam be a termékeimet?
Az árképzés egy olyan tevékenység, amit folyamatosan értékelni és fejleszteni kell. A legfontosabb kérdések:
- mennyi az alapköltségem?
- mennyi bevételt akarok elérni?
- a termék mennyibe kerül a versenytársaknál?
- mi a piaci trend?
- mennyi lesznek hajlandóak fizetni a vásárlóim?
A részletesebb jó tanácsokat a Forbes amerikai oldalán lehet elolvasni.