A fiatalok nem akarnak gyorsan előrelépni, de fontos a szakmai előmenetel lehetősége, az is kiderült, hol dolgoznának a legszívesebben.
Ezer eurót sem akarnak keresni a mostani egyetemisták, és kevésbé tartják fontosnak, hogy kimagasló szaktudásra tegyenek szert egy adott területen – derült ki az Universum Global által készített Student Talent Research 2016 felméréséből. Összesen 32 egyetemről több mint hétezer üzleti és mérnöki szakon tanuló diákot kérdeztek meg a jövőképükről és arról, hogy mit tartanak fontosnak egy munkahelyen. A következő megállapításokra jutottak:
A magyar diákok előnyben részesítik a munka-magánélet egyensúlyát, ami a barátságos munkahelyi környezettel és a rugalmas munkahelyi feltételekkel párosul. Elmondható, hogy a munkakereséskor a legfontosabb tényező a professzionális tréning és fejlődési lehetőség, a versenyképes kezdőfizetés és a jövőbeni fizetésemelés lehetősége. A negyedik helyen az elismerés fontossága áll, ezután a támogató vezetőt tekintik fontosnak. Nem akarnak azonnal nagy sikereket elérni, a gyors előrelépési lehetőséget nem tartják különösebben vonzónak.
Az átlagos magyar fiatal 759 eurós fizetést tekint racionálisnak.
Mindenki vadász
A kutatás több nagy személyiségtípust különböztet meg aszerint, hogy milyen céljaik vannak a diákoknak. Magyarországon a leginkább az úgynevezett vadászok vannak többségben, ők olyanok, akik folyamatosan keresik az üzleti lehetőségeket, elvárják a magas anyagi ellenszolgáltatást a munkájukért, az előrelépési lehetőséget és a jövőbeni magas fizetést. Cserébe nagyon durván el vagyunk maradva a vállalkozókból, akik folyamatosan keresik a kihívást és a próbatételeket.
Egy céget attól tekintenek vonzónak, hogy valamilyen célt szolgált, sikeres a piacon és innovatív. A legszívesebben a nagy tech-multiknak dolgoznának a magyar fiatalok, a Google, az Apple, a L’Oreal nagyon vonzó, a mérnökök inkább a járműipar felé kacsintanak, ott az Audi, a Bosch a BMW Group a menő.
A TOP 10 cég
Üzleti tanulmányokat folytatók szerint
1. Google
2. Apple
3. L’Oréal
4. Audi
5. Coca-Cola HBC
6. Facebook
7. Magyar Nemzeti Bank
8. OTP Bank
9. BMW Group
10. WizzAir
Mérnöki tanulmányokat folytatók szerin
1. Audi
2. Bosch
3. BMW Group
4. Google
5. Volkswagen Group
6. Lego
7. Apple
8. Mol Group
9. General Electric (GE)
10. Daimler/Mercedes-Benz
Informatikai tanulmányokat folytatók szerint
1.Google
2. Microsoft
3. Apple
4. Facebook Services
5. IBM
6. Intel
7. Prezi
8. Morgan Stanley
9. SAP
10. Samsung