Csendben világhírű, 200 éves és magyar. Mi az?

Talán olvastad – mert még a Washington Post és a New York Times is lehozta –, hogy januári számunkat idő előtt vissza kellett hívni az újságárusoktól. A Hell Energy tulajdonosai kértek ideiglenes intézkedést […]

Bővebben

Év elejére várható a Facebook saját társkeresője Európában, mutatjuk, hogy működik

Amerikában már debütált a Facebook Dating, bele is sápadt a konkurencia rendesen, az indulás napján a Tinder felhasználók hat százaléka morzsolódott le, miközben a részvények 15 százalékot estek

A statisztikák szerint az Egyesült Államokban tíz felnőttből hétnek van Facebook-profilja, ezzel a gigavállalat olyan mértékű információ-és felhasználóbázissal vágott bele a társkereső fejlesztésébe, ami egyedülálló a világon, csak az USA-ban 221 millióan használják a közösségi oldalt – kontrasztképpen a Tindernek összesen 3,8 millió felhasználója van – írja az amerikai Forbes.

Azok a felhasználók, akik úgy döntenek, hogy igénybe veszik a társkeresőt, beállíthatják, hogy a Facebook ismerőseik vagy a korábban letiltott júzerek láthassák-e őket. A program egyelőre csak mobilon, a Facebook alkalmazáson belül fut, nem kell hozzá letölteni semmit, a jobb felső menüsorban a piactér és a csoportok mellet található majd.

A felhasználók megadhatják a lakóhelyüket, nemüket, magasságukat, vallásukat és munkahelyüket, titulusukat, iskoláikat, hogy vannak-e gyerekeik, és ehhez hasonló, a randioldalakon bevett kérdéseket, és persze lehet szűrni a preferenciákat is. 

Kilenc fotóval és egy vicces, a jég gyors megtörésére szánt kérdéssel (például: Melyik három emoji jellemez téged leginkább?) lehet beugrani a mélyvízbe, ezután a Facebook algoritmusa nekiáll a munkának, és elkezdi dobálni a potenciális jelölteket. A balra-jobbra húzás helyett szivecske vagy x gomb megérintésével lehet lapozgatni a felhasználók között, és lehet szórni a lájkokat a fotókra, vagy reagálni a már előbb említett jégtörő kérdésre.

Közös szimpátia esetén indulhat a csetelés, csak úgy, mint a randiappok többségében. A Facebook viszont beépített egy extra csavart a történetbe, ez pedig a gyámoltalanok Szent Grálja, a Secret Crush.

 

A Secret Crush-on belül kilenc embert lehet kiválasztani a Facebookos vagy Instagramos követők közül. Ők kapnak egy értesítést arról, hogy valaki titokban sóvárog utánuk, de azt nem mutatja meg a program, hogy ki lehet az. Viszont ha a sors úgy hozza, hogy a vonzalom nem egyoldalú, és a másik fél magától a Secret Crush listára teszi a felhasználót, akkor a Facebook felfedi őket egymásnak. A Facebook szerint ennek az a célja, hogy olyan embereket hozzon össze, akik ismerik egymást, de félnek kezdeményezni. 

Szintén érdemes megemlíteni a személyes biztonságra vonatkozó részeket, a szolgáltatás lehetővé teszi, hogy egy randi esetén megoszthassuk másokkal, hogy hová tervezzük a találkozót, hogy ne kelljen aggódniuk.  

 

A terveket barátokkal vagy a családdal is meg lehet osztani, és a randi ideje alatt ők folyamatosan látják a tartózkodási helyet, ez különösen akkor jó, ha valaki vadidegennel megy randizni. 

A szolgáltatás Európában a tervek szerint a jövő év elején indul majd, és a 18 éven felüliek számára lesz elérhető. 

 

 

"Ha a versenytársaidra fókuszálsz, akkor várnod kell addig, amíg a versenytársad nem lép. Koncentrálj a fogyasztóidra, ha úttörő akarsz lenni."

Jeff Bezos, az Amazon alapítója