A piacvezető magyar e-kereskedő cég offline is intenzíven terjeszkedik: eddigi legnagyobb alapterületű üzletét nyitja meg idén szeptemberben Buda legnagyobb bevásárló- és szórakoztatóközpontjában, az Etele Plazában. Az Emag azért nyit fizikai üzleteket, mert úgy látják, hogy a vevők bizalma ettől nő, és mert az offline eladások általában az online rendeléseket is húzzák.
Bár az Emag neve sok éven át az internetes rendeléssel forrt össze a hazai vásárlók számára, a piacvezető e-kereskedő cég tavaly Magyarországon is megkezdte az offline terjeszkedést. Az Emagnak mostanra már három budapesti és két vidéki boltja van, tapasztalatai szerint ugyanis a vásárlók sokkal jobban megbíznak azokban az e-kereskedőkben, amelyek személyesen felkereshető üzletekkel rendelkeznek.
Okosplázában mobilappal
Az sem véletlen, hogy egy internetes szolgáltatásokban jeleskedő vállalat első flagship szaküzletét Budapest első okosplázájában nyitja meg, amely digitális szolgáltatásaival kiemelkedik a mezőnyből. A kelenföldi pályaudvarral szemben, az Etele téren található Etele Plazában az épület navigációs rendszere megmutatja az Emag vásárlóinak az üres parkolóhelyeket a parkolóházban, a bevásárlóközponton belül pedig a pláza mobilappja segíti őket, hogy gyorsabban megtalálják az üzletet.
A szeptemberben nyíló új fővárosi üzlet több lesz átvételi pontnál: 400 négyzetméteres alapterületével az Emag eddigi legnagyobb szaküzlete lesz Magyarországon, benne egy tágas showroommal, ahol a legérdekesebb új termékeket lehet majd kipróbálni.
„Bár a nap bármely pontjában érintkezésmentes átvételt biztosító easybox csomagautomatáink országszerte már több mint kétszáz helyszínen működnek, továbbra is stratégiai fontosságúak az eMAG számára a hagyományos szaküzletek is. Azért döntöttünk egy zászlóshajónak számító, a szokásosnál több típusú termék kiállítására is alkalmas új üzlet megnyitása mellett, mert a vásárlóink bizonyos típusú rendeléseihez mindig is igényelni fogják a munkatársaink személyes tanácsait és közreműködését” – mondta Forrás Ákos, értékesítési igazgató.
Az offline bolt is növeli az online értékesítést
A hagyományos boltoknál nagyobb alapterület arra is lehetőséget ad a cégnek, hogy több terméket tartson raktáron, így a rendelések nagyobb hányadát tudja azonnal kiszolgálni egy normál méretű üzlethez képest. A korábbi tapasztalatok szerint egyébként egy offline bolt megnyitása nyomán rendszerint az internetes rendelések száma is emelkedik az adott környéken.
Az Etele Plázában lévő új üzletet naponta kétszer töltik majd fel áruval, így ha például délelőtt még nem elérhető egy termék a boltban, délután már át lehet venni azt – ez a gyors rendeléskiszolgálás még viszonylag ritka Magyarországon.
Várkonyi Balázs, az Emag-Extreme Digital ügyvezető igazgatója egy hónappal ezelőtt egyébként a Forbes Élőben beszélt arról először, hogy logisztikai óriásberuházásba kezdenek: egy csaknem 100 000 négyzetméteres raktárbázist építenek, és év végére országszerte 160-ról közel 600-ra növelik csomagautomatáik számát.