Három középiskolás egy olyan innovatív alkalmazást fejlesztett, mellyel a vásárlók beolvashatják az élelmiszerek csomagolásán feltüntetett allergéneket, ezáltal tudatosan választhatják ki az alapanyagokat.
A GrEAT nevű csapat allergénleolvasó találmánya nyerte meg az USchool vállalkozói oktatási program döntőjét. A startup-tehetséggondozásra fókuszáló oktatási program versenyén a diákok vállalkozókból, befektetőkből és érdeklődőből álló közönség előtt mutatták be a projekteket – közölte a versenyt szervező társaság a Forbes.hu-val.
A GrEAT a fenntarthatóság témájában
egy olyan alkalmazást készített, melynek segítségével a vásárlók beolvashatják az élelmiszerek csomagolásán feltüntetett allergéneket, így biztonságosan választhatják ki az alapanyagokat.
A csapatot Végh Veronika, Szabó Rebeka és Merhala Dorina, 17 éves diákok alkotják.
A második helyezett, Remetei-Filep Eperke, Versánszky Dalma és Tóth Leila alkotta LED csapat fogyasztói és dizájn termékek témában alkotott. Ötletük a beltéri falmászást forradalmasítja szenzorokkal és LED-fényekkel: a mászófalat, illetve a fényekkel kijelölt útvonalat a sportolni vágyók magasságához, testtömegéhez és ügyességéhez igazítva, variálható nehézségi fokozatokat kínálva. A szenzorok pedig azonnali visszajelzést adnak a mászóknak, akik így edzés után nyomon követhetik saját fejlődésüket.
fotó: USchool Facebook-oldal
A dobogó harmadik fokára a Rekamé csapat állhatott fel. Ők szintén a fenntarthatóság témájában dolgozták ki innovatív ötletüket,
Magyarország első fenntartható food truckjának megvalósítását.
Az Asztalos Noémi, Erdős Mátyás és Egressy Dániel részvételével felálló csapat az élelmiszerhulladék mennyiségének minimalizálása érdekében olyan alapanyagokat használna a főzéshez, amelyek szavatossági ideje a közeljövőben jár le.
A diákok a világ vezető vállalatai és startupjai által használt ötletfejlesztési megoldásokat, a való életben is használható üzleti ismereteket szerezhettek.
A középiskolások gyakorlati képzésen keresztül tapasztalják meg, miként tudnak eljuttatni egy ötletet a megvalósításig.
A programban a 16–18 éves tanulók belekóstoltak a projekt- és üzleti tervezésbe, a marketing és sales alapjaiba, a csapatmunkába, illetve megtanulták, hogyan kell prezentálni egy hónapokon át fejlesztett projektet. A diákok munkáját olyan nagyvállalati mentorok és fiatal vállalkozók segítik, akik több éves tapasztalattal rendelkeznek az innováció területén. Tavaly 12 iskola 22 diákja vett részt a uSchool programban, idén pedig több mint 40 iskolából 100 középiskolás szerezhetett vállalkozói tapasztalatot.
Az 1–3. helyezett csapatok tagjai a június végi, szlovéniai nemzetközi döntőben mutatják be projektjüket.