Szabadság, intimitás

Most akkor a koronavírus. Addig sem kell klímaszorongani és a populizmus terjedése, a menekültek áradata miatt aggódni. (Rád nem vonatkozó szorongás igény szerint kihúzható.) A vírus előnye, hogy közelebb van, […]

Bővebben

Kern Viktor / Unsplash

Ennyit arról, hogy nem kell több bringaút: sorra dőlnek a rekordok Budapesten

Normál napi rekordok dőltek meg szombaton több budapesti biciklis mérőponton is, az egész városban érezhető a kerékpáros forgalom növekedése. Csak egy napon, a 2018-as I bike Budapest felvonuláson bicikliztek többen a Bem rakparti és Árpád hídi kerékpárszámlálók felett, amikor a 25 ezer fős felvonulás érintette ezeket a pontokat.

Az autós- és tömegközlekedés drámai visszaesésével ellentétben a kerékpáros forgalom megmaradt, sőt nőhetett is Budapesten, áll a Magyar Kerékpárosklub közleményében. Sokan felismerhették, hogy biciklin védettebbek a fertőzésektől, az autózásnál pedig egészségesebb és olcsóbb megoldással parkolóhelyet sem kell keresni.

A budai rakparton és az Árpád hídon vezető kerékpárút a legnépszerűbb, ugyanakkor a Hungária körúti és a Csepelre vezető Weiss Manfréd úti kerékpárúton is nőtt a biciklis forgalom.

A Bem rakparton szombaton több mint 6000-en, az Árpád hídon mintegy 3800-an tekertek, aminél többet csak a 2018-as I bike Budapest itt is elhaladó felvonulása napján mértek.

Az új biciklisávok közül a Bartók Béla úti a legnépszerűbb: a Dunát a Kelenföldi pályaudvarral összekötő bringasávon hétköznap már többen – pénteken körülbelül 3600-an – kerékpároztak, mint az Árpád hídon vagy a Múzeum körúton.

A Nagykörúton vezető biciklisáv hétköznapi forgalma 1600-ra becsülhető az Oktogonnál. Az Üllői, Tétényi, Bartók Béla úton és a Nagykörúton vezető új sávokon tovább nőhet a forgalom az útvonalak összekötésével és ismertebbé válásával.

Az utóbbi hetek bizonyítják a reprezentatív kutatások adatait, melyek szerint a budapestiek többségének elérhető megoldás a bicikli, csak az autóforgalomban nem mertek elindulni. Ezért a kerékpáros fejlesztések folytatására van szükség a Kerékpárosklub szerint.

A Kerékpárosklub gyűjtése alapján sok helyen lehetne gyorsan, olcsón kerékpársávokat felfesteni az autózás akadályozása nélkül. A szervezet a józsefvárosi Baross utcán és Elnök utcán, a Dohány és Wesselényi utcák külső szakaszain a Városligetig, az óbudai Gázgyár, Szőlő és Vihar utcán, a belvárosi József Attila, Apáczai, Szemere, Honvéd utcákon, Ferencvárosban Vágóhíd utcán, a Tompa utca körúti átkelőjében, a budai körúton a Petőfi híd és Fehérvári út között, illetve a Karolina úton javasolja a fejlesztések folytatását.

A kis autóforgalom és az új biciklisávok segíthetnek a munka- és kirándulóhelyekre vezető útvonalak felfedezésében is. Az újonnan bringára ülőknek elinduláshoz néhány hasznos tanácsot is összegyűjtött a szervezet.

Borítókép: Kern Viktor / Unsplash

Fontosabb, hogy stílusod legyen, mint hogy trófeáid