Normál napi rekordok dőltek meg szombaton több budapesti biciklis mérőponton is, az egész városban érezhető a kerékpáros forgalom növekedése. Csak egy napon, a 2018-as I bike Budapest felvonuláson bicikliztek többen a Bem rakparti és Árpád hídi kerékpárszámlálók felett, amikor a 25 ezer fős felvonulás érintette ezeket a pontokat.
Az autós- és tömegközlekedés drámai visszaesésével ellentétben a kerékpáros forgalom megmaradt, sőt nőhetett is Budapesten, áll a Magyar Kerékpárosklub közleményében. Sokan felismerhették, hogy biciklin védettebbek a fertőzésektől, az autózásnál pedig egészségesebb és olcsóbb megoldással parkolóhelyet sem kell keresni.
A budai rakparton és az Árpád hídon vezető kerékpárút a legnépszerűbb, ugyanakkor a Hungária körúti és a Csepelre vezető Weiss Manfréd úti kerékpárúton is nőtt a biciklis forgalom.
A Bem rakparton szombaton több mint 6000-en, az Árpád hídon
mintegy 3800-an tekertek, aminél többet csak a 2018-as I bike Budapest itt is
elhaladó felvonulása napján mértek.
Az új biciklisávok közül a Bartók Béla úti a legnépszerűbb: a Dunát a Kelenföldi pályaudvarral összekötő bringasávon hétköznap már többen – pénteken körülbelül 3600-an – kerékpároztak, mint az Árpád hídon vagy a Múzeum körúton.
A Nagykörúton vezető biciklisáv hétköznapi forgalma 1600-ra
becsülhető az Oktogonnál. Az Üllői, Tétényi, Bartók Béla úton és a Nagykörúton vezető
új sávokon tovább nőhet a forgalom az útvonalak összekötésével és ismertebbé
válásával.
Az utóbbi hetek bizonyítják a reprezentatív kutatások adatait, melyek szerint a budapestiek többségének elérhető megoldás a bicikli, csak az autóforgalomban nem mertek elindulni. Ezért a kerékpáros fejlesztések folytatására van szükség a Kerékpárosklub szerint.
A Kerékpárosklub gyűjtése alapján sok helyen lehetne gyorsan, olcsón kerékpársávokat felfesteni az autózás akadályozása nélkül. A szervezet a józsefvárosi Baross utcán és Elnök utcán, a Dohány és Wesselényi utcák külső szakaszain a Városligetig, az óbudai Gázgyár, Szőlő és Vihar utcán, a belvárosi József Attila, Apáczai, Szemere, Honvéd utcákon, Ferencvárosban Vágóhíd utcán, a Tompa utca körúti átkelőjében, a budai körúton a Petőfi híd és Fehérvári út között, illetve a Karolina úton javasolja a fejlesztések folytatását.
A kis autóforgalom és az új biciklisávok segíthetnek a munka- és kirándulóhelyekre vezető útvonalak felfedezésében is. Az újonnan bringára ülőknek elinduláshoz néhány hasznos tanácsot is összegyűjtött a szervezet.
Borítókép: Kern Viktor / Unsplash