Negatív cash flow, a reklámbevétel brutális zakózása, Zuckerbergék felemelkedése – úgy látszik, nem jött össze a milliárdosnak a Twitter-üzlet.
A Twitter a reklámbevételeinek felét elvesztette, mióta tavaly októberben Elon Musk 44 milliárd dollárért felvásárolta a népszerű közösségimédia-platformot, írja a BBC Business.
Az oldal közvetlenül Muskra hivatkozik: a Tesla-vezér kijelentése ugyan nem nevezi meg az 50 százalékos csökkenés pontos időszakát, de arról is nyilvánosan beszélt, hogy a vállalat hónapról hónapra csak pénzt veszít. A komoly hitelkötelezettségek (a vezérnek 13 milliárd dollárt kell kifizetnie július végéig) mellett ráadásul a konkurencia betoppanása is óriási gondot jelet:
Mark Zuckerberg és a Meta új Twitter-riválisa, a Threads pár napon belül 150 millió regisztrált felhasználóval büszkélkedhet.
Elszámolta a költségcsökkentést
A Twitter átvétele után a milliárdos hamar tömeges leépítésbe kezdett. A költségcsökkentési kezdeményezések után a 7 500 munkavállalóból mára nagyjából 1 300 maradt, ami több stabilitási gondot is okozott a platform fejlesztéseivel kapcsolatban.
Musk ráadásul a Twitter infrastruktúráját kiegészítő Google Cloud-szerződésen is spórolni akart, ami további technikai problémákat gerjesztett.
A vállalat tulajdonosa szerint a 2023-as bevétel nagyjából 3 milliárd dollár körül fog mozogni, ami jelentős csökkenés a 2021-es 5,1 milliárdról. A költségcsökkentés ugyanis nem volt képes visszacsábítani a hirdetőket: többen a tartalmak moderálási szabályainak módosítása után menekültek a Twitterről.