Visszaeső forgalom, lefelé vásárlás: a Spart sem kerülik el az élelmiszer-kereskedelem trendjei. Az ügyvezető úgy látja, még a prémium termékek célközönsége is lecsúszóban van.
Mivel az árstop politikai kommunikációs eszköz, várható volt, hogy marad – mondta a Spar ügyvezetője, Heiszler Gabriella az Indexnek. A cég heti 250-300 millió forintot bukik az élelmiszer-árstopon, ezért abban bíznak, július elején kivezethetik az intézkedést. Számítanak ugyanakkor arra is, hogy ezek után
hónapokig nem adnak el lisztet, cukrot és étolajat.
„Ma még rejtély, hogyan teljesül a kormányzati cél, miként lesz 10 százalék alatti a most még 25 százalék feletti fogyasztói árindexből. Attól tartok, az év végéig sehogy” – mondta Heiszler.
A lefelé vásárlást nap mint nap tapasztalják: korábban 26-27 százalék volt a sajátmárkás termékek részaránya, most 33 százalék. Azt is látják, hogy a fizetések hetében, 5-e és 10-e környékén kilő a forgalom, aztán nyomtalanul eltűnik a fokozott vásárlói kedv. Van, ahol a gyümölcs is luxuscikké vált, sok családban a narancs, a banán, vagy az alma is drágának számít.
A Spar ügyvezetője a lapnak arról is beszélt,
- miért nem hatékony a magyar élelmiszeripar,
- importálnak-e szlovák tejet,
- hogyan csúsznak lefelé a prémium kategóriát vásárlók,
- miért nem nyitnak már évente öt-hat új üzletet,
- és mit néz meg a konkurens üzletekben.