Bár néhány termék árát sikerült csökkenteni, számos más népszerű árué, többségében zöldségeké viszont elszállt. A nagy fordulat egyelőre elmarad, legfeljebb némi enyhülés látszik.
A tejipar a kínálat felpörgetésével végülis elérte, hogy a vaj árát csökkenteni tudták egyes üzletek boltok, olcsóbb lett némiképp a sárgarépa (19,2 százalékkal), a trappista (7,1 százalékkal), de több más termék, mint a paradicsom, az uborka és a vöröshagyma ára jelentősen megemelkedett az elmúlt hónapban.
A G7 már több mint három éve követi hónapról-hónapra összesen 42 élelmiszer árát, ez alapján készítettek összegzést az elmúlt időszakról.
Négy boltban, az Aldiban, a Lidlben, a Penny-ben és a Tescóban felvett adataik szerint február végén a legolcsóbb vaj ára 22,4 százalékkal volt alacsonyabb, mint január végén, de a
- paradicsom januárról februárra 31,5 százalékkal
- a kígyóuborka 24,6 százalékkal
- a TV paprika 18,3 százalékkal
- a vöröshagyma pedig 15,8 százalékkal drágult.
Nagybevásárlási infláció
A négy bolt átlagával számolt általános nagybevásárlás összköltsége – még úgy is, hogy árstopos termékek is kerülnek a kosárba, 50 százalékos éves drágulást mutat, ami csak kis mértékben alacsonyabb, mint a 2022 januárja és 2023 januárja között mért 53,7 százalék.
Két éves viszonylatban nézve pedig jelenleg 67,4 százalékos.