Véget érhet az állami támogatással dömpingárazó kínai elektromos autók korszaka. Döntött az Európai Unió.
Mi történt? Megvan az uniós országok jóváhagyása, így az Európai Unió 15-38,5 százalék közötti büntetővámmal sújtja a jövőben a kínai elektromos autókat, szúrta ki a 444.hu.
A vámok mellett 10 tagállam szavazott igennel, 5 nemmel és 12 ország tartózkodott, utóbbit a szavazás során igenként értékelik.
Kontextus. Magyarország mellett az utolsó pillanatban Németország is ellenezte a vámok kivetését, miután a helyi ipari szereplők jelentős nyomást helyeztek Olaf Scholz német kancellárra, hogy az intézkedés ellen szavazzon.
Magyarország és Németország mellett nemmel szavazott még Málta, Szlovénia és Szlovákia is.
A vámokra a kínai állami támogatások versenytorzító hatása miatt van szükség az EU szerint.
Kínában ugyanis olyan támogatásokat kapnak az autógyárak, hogy azok még a veszteségeiket is kompenzálják, ezért lehetőségük van olcsóbb autókkal megjelenni az európai piacon, ami jelentősen rontaná az európai járműgyártók piaci helyzetét.