A dél-koreai LG és a kanadai Magna vegyesvállalata Miskolcon építi meg első európai gyárát, a mintegy 20 milliárd forint értékű beruházás több mint kétszáz új munkahelyet teremt.
A dél-koreai LG és a kanadai Magna vegyesvállalata Miskolcon építi meg első európai gyárát, a mintegy 20 milliárd forint értékű beruházás több mint kétszáz új munkahelyet teremt a városban – jelentette be a tárca közlése szerint Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter kedden Budapesten.
Szijjártó szerint a vegyesvállalat elektromos autókhoz fog invertereket és fedélzeti töltőket gyártani, a próbatermelés 2025-ban kezdődhet meg.
A projektet az állam 6,2 milliárd forinttal támogatja, így hozzájárulva kétszáz új munkahely létrejöttéhez
– közölte a miniszter az MTI tudósítása szerint.
Arról ebben a cikkünkben írtunk bővebben, hogy a magyar autóipar teljesítményén 300 ezer munkahely múlik, az ágazat az ipari GDP 26,9 százalékát teszi ki. Az országos termelési volumen idén 450 ezer darab jármű, amiből az Audi 171 ezerrel, a Mercedes 150 ezerrel, a Suzuki pedig 129 ezerrel veszi ki a részét. Lepsényi a chiphiánnyal magyarázta az alacsony számot, és úgy látja, a BMW gyár érkezésével nemsokára elérheti az évi egymillió autót a kibocsátás. Kilián szerint ez optimista becslés alapján is legfeljebb 7-800 ezer lesz.
A beszállítók viszont egymásnak adták a kilincset Magyarországon az utóbbi évtizedekben. A világ 50 legnagyobb első körös (Tier 1) autóipari beszállítója közül 31 jelen van. Amiatt viszont aggódhatunk, hogy jelentős részét a váltógyártás teszi ki, ami nemsokára el fog tűnni az autókból. Az elektromos autók pedig átlagosan harmadannyi alkatrészből állnak, ezért kisebb sugarú beszállítói körre lesz szükség.