Szabadság, intimitás

Most akkor a koronavírus. Addig sem kell klímaszorongani és a populizmus terjedése, a menekültek áradata miatt aggódni. (Rád nem vonatkozó szorongás igény szerint kihúzható.) A vírus előnye, hogy közelebb van, […]

Bővebben

Eladták a Time magazint a Völgy egyik tech-gurujának, a Fortune még gazdát keres

Marc Benioff, a Salesforce.com alapító vezére és felesége a vevő, 190 millió dollárt fizetnek érte.

Nyolc hónapja vette át a  Time Inc. kiadóvállalatot az amerikai életmód- és stílusmagazinokat megjelentető Meredith médiakonglomerátum, máris gazdát cserélt az ikonikus címlapokkal operáló magazin, írja a Wall Street Journal.

Az új tulajdonos Marc Benioff, a Salesforce.com alapítója, és felesége, Lynne Benioff, a vételár pedig 190 millió dollár, átszámítva 53 milliárd forint.

A Salesforce vállalati folyamatokat támogató szoftvereket fejleszt, olyan nagyvállalatokkal konkurál a felhoszolgáltatásaival, mint az Oracle és a Microsoft. 1999-es alapítása óta a ügyfélkapcsolat-menedzsment (CRM) szoftverek piacán az egyik legjelentősebb játékossá vált, jelenlegi piaci kapitalizációja 119 milliárd dollár.

Marc Benioff azon cégvezetők közé tartozik, akik gyakran nyilvánulnak meg társadalmi kérdésekben, többször is kiállt a melegek jogaiért, valamint feleségével közösen kiterjedt filantróp tevékenységet folytatnak. Benioffról és a Salesforce-ról a 2017. januári Forbes magazinban is írtunk.

A tech őrült zsenije Einsteinnel nyomul

A Benioff család nyilatkozata szerint az újságot magánemberként vette, a napi működésben és a szerkesztésben nem kíván részt venni, a magazin és a IT-cég között pedig nem lesz semmilyen kapcsolat.

Techmilliárdos újságosok

Ezzel a vásárlással a Benioff család a legújabb abban a sorban, hogy IT- és techcégekből szerzett vagyonukból médiacégeket vásárolnak.

2013-ban az Amazon vezére, jelenleg a világ leggazdagabb embere, Jeff Bezos vette meg a Washington Postot. 2017-ben pedig Laurene Powell Jobs, Steve Jobs özvegye szerzett többségi részesedést az Atlantic magazinban saját tulajdonú szervezetén, az Emerson Collective révén.

A magazin nyomtatott példányszámai jelentősen csökkentek, az idei első fél évben 2,3 millió példányban kelt el a tavalyi 3 millióhoz képest. Ugyanakkor az online elérése 2018 július hónapban elérte a 31,7 millió egyéni látogatót, 2015 azonos időszakában ez még 27,4 millió volt.

Az eladó Meredith továbbra is árulja a Time Inc. portfólióból a Fortune, a People és a Sports Illustrated magazinokat.

 

„Húsz év múlva jobban fogod sajnálni azokat a dolgokat, amiket nem tettél meg, mint azokat, amiket megtettél.”