Minden eddiginél több helycsere jellemezte a Magyarországon működő e-kereskedők élmezőnyét a Digitális Kereskedelmi Körkép toplistája szerint.
Mi történt? GKID idén is elkészítette rangsorát a magyar piacon működő, és ott a legnagyobb forgalmat generáló online kereskedőkről, ezúttal négy tematikus forgalmi rangsort állított össze.
Top15
Az online kiskereskedelmi forgalom alapján készült top 15 mezőnyében ezúttal minden korábbi évnél több mozgás, helycsere volt, de a csúcsán nincs változás:
- az eMAG Magyarország legismertebb és legnagyobb webáruháza továbbra is,
- az Alza.hu immár stabilan a második legismertebb és legnagyobb online kereskedő,
- harmadik a Kifli, a tavalyihoz képest két helyet javítva,
- negyedik a MediaMarkt.
TOP10-es FMCG
Az élelmiszerek és háztartási cikkek online értékesítésével foglalkozó kereskedőket tömörítő TOP10-es FMCG listán:
- első a Kifli
- második helyén ezúttal is a Tesco végzett,
- harmadik helyre pedig az Auchan online áruháza került.
A TOP10 FMCG kereskedő összesített online forgalma bruttó 124,6 milliárd forint volt 2023-ban, ami 25 százalékos bővülést jelent egy év alatt.
Legnagyobb forgalmú magyar cégek
A legnagyobb forgalmú magyar cégek listáján
- első már harmadik éve az Euronics,
- második az Aqua lett,
- harmadik a Pepita.
A legismertebbek rangsora
A rangsor a legismertebb kereskedőket mutatja be a webáruházak szabadszavas, spontán ismertsége alapján.
A 15 legismertebb kereskedő mezőnyében a Temu mellett a Shein és az Aliexpress is stabil kínai szereplők, rajtuk kívül komoly ismertséggel bírnak még a nemzetközi webáruházként működő – magyar operáció nélküli – divat és szépségipari kereskedők, mint az About You, Bonprix, H&M, eCipő vagy épp a Notino.
Milyen évük volt? A magyar piacon működő, helyi operációval is rendelkező tizenöt legnagyobb e-kereskedő együttes forgalma bruttó 542,5 milliárd forint volt, ami összességében 4 százalékos csökkenés 2022-höz képest, ráadásul a mezőny összetétele ezúttal teljes egészében megegyezik az egy évvel korábbi mezőnnyel.
A sikeres – azaz teljesített – rendeléseknél pozitívabb a kép, itt 2 százalékos növekedést értek el.
A top tizenötből hat e-kereskedő online forgalma csökkent 2023-ban, miközben kilencé nőtt, ráadásul közülük öten az éves átlag infláció feletti mértékben nőttek. A tavalyi évet növekedéssel záró kilenc kereskedő átlagos növekedési üteme 19 százalék volt.
TEMU-AKTÁK
2024 a Temu éve. Nálad is az lesz, legyél vásárló vagy e-kereskedő. Új rovat a Forbes.hu-n Vaszkó Ivánnal: hírek, iparági pletykák, mérések, elemzések.
Legutóbb:
A MediaMarkt főnöke a Temuról: Van, ahol sokkoló az élmény, országosan 10%-ot szerezhettek
Most akkor hol akadnak el a csomagok?