2022 első kilenc hónapjában még 40,1 milliárd forint, 2023 azonos időszakában pedig már 51,1 milliárd forint volt a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) jegy- és bérleteladásokból származó bevétele – reagált a Telex kérdésére a BKK.
Ez egy év alatt 27,4 százalékos bevételnövekedés, a főbb indokok közé sorolja a BKK a koronavírus-járvány miatti korlátozások feloldását, az árak emelését, a termékpaletta egyszerűsítését, a digitális fejlesztéseket (alkalmazás, Budapest Pay&GO, egylépéses, NFC-s jegyérvényesítés),
az első ajtós közlekedési rend kiterjesztését, valamint a fokozott jegy- és bérletellenőrzéseket.
Az 51,1 milliárdos összbevételnek már 52 százaléka származott automatás értékesítésből az első kilenc hónapban, árulta el a BKK. A maradék rész mögött a pénztárakból és ügyfélközpontokból származó bevételek (18 százalék), az online értékesítés (24 százalék), valamint az üzleti ügyfelek és a viszonteladó partnerek értékesítései (6 százalék).
A Futár appot 400–500 ezer, a Budapest GO-t pedig immár 1,2 millió ember használja havonta. A BudapestGO tavaly februári rajtja előtt a mobiljegyek aránya még csak 10-12 százalék volt, ma viszont már közel 30 százalék.