A világpiaci óriás az elmúlt évben már megkezdte tevékenységének újrakalibrálását.
Mi történik? Az Unilever jelentős portfólió-átalakításra készül, melynek keretében több élelmiszermárkától is megválhat a vállalat. A tervezett eladások összértéke elérheti az egymilliárd eurót.
Mit adhatnak el? A cég vezérigazgatója egy interjúban beszélt a tervekről, melyek célja az élelmiszer-üzletág racionalizálása és a fókuszáltabb működés. Hein Schumacher a holland FD pénzügyi napilapnak megerősítette, hogy a tervezett eladások összértéke egymilliárd euró lehet. Ugyan a vezérigazgató nem részletezte, hogy mely márkákról lehet szó, a Reuters információi szerint azonban a holland Unox, illetve a Conimex is értékesítésre kerülhet, továbbá Nagy-Britanniában és más európai országokban is terveznek kisebb márkákat eladni.
Miért fontos ez? Az Unilever világszerte mintegy 400 márkát birtokol, és a világpiaci óriás az elmúlt évben már megkezdte tevékenységének újrakalibrálását. A cél, hogy jobban összpontosítsanak arra a 30 legnagyobb márkára, amelynek marketingjével és eladásfokozásával racionalizálják üzleti tevékenységüket, különösen Európában.