A három napos győri sztrájk miatt több mint tízezer autó nem készült el az Audi ingolstadti gyárában – erről a német konszern kommunikációs vezetője tájékoztatta a
Világgazdaságot. Azt nem árulta el, összegszerűen ez mekkora kiesést jelent a vállalatnak, de azt tudni lehet, hogy a 2017-ben a bajorországi városban mintegy 540 ezer autó gördült ki az Audi üzeméből, naponta 2400. A tízezres hiány ennek alapján nagyjából 2 százalékos mínusz a termelésben. Nem tudni, hogy a lemaradás pótolható-e.
Az Audi Hungária Független Szakszervezet (AHFSZ) január 23-án jelentette be, hogy másnap reggel hat órától január 31-e reggel hat óráig egy hetes sztrájkot tart. A sztrájk ideje alatt teljesen leállt a termelés Győrben, a termeléskiesés miatt január 28-án leállították a gyártást az Audi központi üzemében, a bajorországi Ingolstadtban, mert hiányoztak a Győrben készített motorok.
Az Audi másik németországi gyára, a neckarsulmi üzem nem állt le, ugyanakkor érintett lehetett a pozsonyi Volkswagen-üzem és a lipcsei Porsche-kombinát is.
Az Audi Hungaria Zrt.-vel a 9300 tagot számláló szervezet végül 30-án állapodott meg az idei évi bérekről. A sztrájk aznap este véget ért, a munka 6, illetve máshol 8 órakor indult újra. Az egyezség értelmében a vállalat 18 százalékkal, de minimum 75 ezer forinttal emeli a dolgozók alapbérét január 1-től 15 hónapra, a választható béren kívüli juttatás mértékét pedig 400 ezer forintra emeli az idei évben és ez az érték marad 2020-ban. Május 1-től kap minden munkavállaló egy hónapban egy teljes szabad hétvégét, és szabályrendszert dolgoznak ki március végééig, hogy a munkavállalók milyen módon rendelkezhetnek a gyermekek után járó és a pótszabadságokról.
Az MTI információi szerint tavaly összesen 1 954 301 darab motor készült Győrben, 10 864-gyel kevesebb, mint 2017-ben, s összesen 100 ezer jármű gördült le a gyártósorról, 5 491 darabbal kevesebb, mint az előző évben.
Fotó: Az Audi győri gyára (Audi Médiacenter)