Év végéig le akarja zárni a kormány a Budapest Airport adásvételét, mondta Nagy Márton. A gazdaságfejlesztési miniszter szerint a tárgyalások jól haladnak, ugyanakkor ez jóval nagyobb pénzügyi tranzakció, mint a Vodafone felvásárlása volt.
Rengeteg kérdést kell tisztázni, de az év végéig le szeretnék zárni az adásvétel aláírását a Budapest Airport ügyében.
„A következő hetekben felszáll a füst, és nem fogunk szégyenkezni az ár miatt”
– jelentette ki Nagy Márton az InfoRádióban. A gazdaságfejlesztési miniszter szerint a tárgyalások jól haladnak, ugyanakkor ez jóval nagyobb pénzügyi tranzakció, mint a Vodafone felvásárlása volt.
„Három feladat van még: le kell ütni a vételárat, azt, hogy milyen feltételekkel adják át és ki kell egyezni a repülőtér hitelezőivel is”
– fogalmazott Nagy, aki szerint a reptér üzemeltetését egy tapasztalt társbefektetőre fogják bízni, de a magyar állam lesz a többségi tulajdonos.
A napokban számoltunk be róla, hogy öszefonódást jelentett be az állami irányítás alatt álló Corvinus Befektetési Zrt. és a francia Vinci Airports. Az Európai Bizottságnak azt írták, közösen fogják irányítani az Airport Holding Tanácsadó Kft-t, aminek a feladata a budapesti reptér működtetése lesz.
A Budapest Airport 51 százalékos részesedését december 1-ig kellett volna kifizetnie a magyar államnak. A Gazdaságfejlesztési Minisztérium ezt a határidőt tagadta, Nagy Márton mostani szavai szerint tehát december 31. lehet a valódi határidő.
A részesedés értéke becslések szerint 1,5 milliárd euró, vagyis több mint 570 milliárd forint lehet.
Az is kiderült már, hogy az elmúlt hetek különféle kormányzati tranzakciói szándékosan úgy lettek tervezve, hogy időben befolyhasson a magyar Erste 15 százalékos részének és két, szintén hazai biztosító 35-35 százalékos részének az eladási ára.
A kormány szerint a jelenlegi üzemeltető nem fektetett elég erőforrást a reptér fejlesztésébe. Szeptemberben ezért tettek ajánlatot a Budapest Airport többségi részesedés megvásárlására. A tranzakció értéke nagyjából négymilliárd euró. Korábban más potenciális partner neve is felmerült a régóta húzódó bevásárláshoz; Orbán Viktor miniszterelnök az év elején még Katart nevezte meg lehetséges partnerként.
A reptérvásárlás nem az a volumen, ahol a NER-közeli cégek labdába rúghatnak, de a földi kiszolgálás területén mozgolódnak a kormányközeli szereplők, erről nemrég írtunk. És az is kiderült, hogy a Tiborcz István érdekeltségébe tartozó Equilor is megjelent a folyamatban, mint tanácsadó.