Idén nyolcadik alkalommal állította össze a digitális piac legmeghatározóbb 25 személyét tartalmazó toplistát a Marketing&Média. A „Top 25 – A Legmeghatározóbb Emberek a Hazai Digitális Piacon” rangsor élére 2017-ben Palocsay Gézát, az e-kereskedelemmel foglalkozó Schibsted ügyvezető igazgatóját választotta a szakmai zsűri. Második Szigetvári József lett, a Szállás.hu ügyvezetője, szintén az e-kereskedők kategóriából, a harmadik helyre pedig Uj Péter, a 444.hu főszerkesztője került. Növekedett a női szereplők száma, közülük idén már hárman vannak a tíz legbefolyásosabb digitális szakember között.
Látványosan megerősödtek az e-kereskedelmi vezetők az idei toplistán, miközben a topvezetők tartották tavalyi arányukat, a véleményvezérek-főszerkesztők és az alapító-innovátorok súlya viszont csökkent. Simon Krisztián, a Marketing&Média főszerkesztője kiemelte, hogy 2017-ben a tartalom helyett hangsúlyosabb szerepet kapott a technológia, amit jól mutat az e-kereskedők megnövekedett száma is a toplistán. A digitális világ gyors változását mutatja, hogy a 2016-ban összeállított toplista 40 százaléka cserélődött ki idén.
Top 25 – A Legmeghatározóbb Emberek a Hazai Digitális Piacon (Első tíz helyezett)
1. Palocsay Géza (Schibsted)
2. Szigetvári József (Szállás.hu)
3. Uj Péter (444.hu)
4. D. Tóth Kriszta (wmn.hu)
5. Várkonyi Balázs (Extreme Digital)
6. Heal Edina (Google Magyarország)
7. Dunai András (Central Médiacsoport)
8. Árvai Péter (Prezi)
9. Zalai Ágnes (Nosalty.hu)
10. Bíró Pál (Youtube)
Forrás: Marketing&Média
Az első tíz helyezett
Az idei lista első helyét Palocsay Géza, a Schibsted Classified Media Hungary Kft. ügyvezető igazgatója foglalja el.
A Jófogás.hu-t és a Használtautó.hu-t üzemeltető vállalat sokat erősödött a szakember vezetése óta, és árbevételük várhatóan nagyot ugrik majd idén, hiszen az utóbbi oldalt beolvasztották a cégbe.
A lista második helyezettje Szigetvári József, a Szállás.hu ügyvezető igazgatója, aki a 2016-os negyedik helyéről lépett előre. A szállásfoglaló oldal látványos növekedésen ment keresztül az elmúlt években, jelenleg már öt országban rendelkeznek saját képviselettel, és öt kontinensről kínálnak szálláshelyeket. A dobogó harmadik fokára 2017-ben Uj Péter került, a 444.hu főszerkesztője. A 2013-ban indított hírportál havonta 1,3 millió látogatóval büszkélkedhet, ami napi viszonylatban 210-220 ezer netezőt jelent. A negyedik helyet D. Tóth Kriszta, a wmn.hu alapító-főszerkesztője csípte el, ötödik pedig Várkonyi Balázs, az Extreme Digital vezérigazgató-társalapítója, aki 2014 márciusában szerepelt a magyar Forbes címlapján. A hatodik helyre Heal Edina, a Google magyarországi topvezetője került, hetedikként pedig Dunai András, a Central Médiacsoport digitális üzletágának igazgatója végzett. A nyolcadik lett ebben a 2015 februárjában címlapunkon szereplő Árvai Péter, a Prezi társalapítója, kilencedik lett Zalai Ágnes, a Nosalty termékmenedzsere. Az idei lista tizedik helyezettje Bíró Pál, a YouTube magyarországi menedzsere.
A 2017-es listán a véleményvezérek tavalyi erősödésük után némileg visszaestek: idén hat helyett már csak öten szerepelnek a toplistán. Az alapító-innovátorok kategóriájában történt még nagy csökkenés, akik közül hat helyett idén már csak hárman képviseltetik magukat a rangsorban. A digitális szakemberek száma eggyel nőtt, míg a topvezetőké változatlan maradt. 2017 az e-kereskedők éve lett, ugyanis négyről hétre emelkedett a számuk a tavalyi összeállításhoz viszonyítva. Az idei listán a már említettek mellett még Martis István (Profession.hu), Mészáros Dávid (Ingatlan.com) és Weiler Péter (a puncs.hu botrányos reklámjai és állami támogatása miatt kemény kritikák kereszttüzében álló Dating Central Europe vezetője) is képviseli a kategóriát.
A szakújságírókból és médiapiaci szereplőkből álló zsűri kétkörös szavazáson határozta meg a 25 fős listát, valamint 5 kategória (véleményvezérek-főszerkesztők, topvezetők, alapító-innovátorok, digitális szakemberek, e-kereskedők) alapján is összeállított egy rangsort. Először öt kategóriába sorolva összeállítottak egy több mint százfős listát. A bő lista elkészítése után következett a szavazás, hármas szempontrendszer alapján. Először is azt vizsgálták, hogy ki mennyire sikeres a saját területén, megnézték azt is, hogy mennyire meghatározó a véleménye a piacon, és pontozták azt is, hogy az elmúlt egy évben milyen irányban változott a meghatározó szerepe. A zsűri tagjai nem pontozták saját magukat, cégük alkalmazottjait, vezetőit és tulajdonosait.
A nyitóképen Palocsay Géza látható