Tombor Zoltán elmesélte, hogy a fotókon is végigvonuló unexpected journey (váratlan utazás) szemlélet jegyében minden képbe igyekezett egyfajta humort vagy „szemtelenséget” csempészni, ezért viselnek egyes, monarchia kori öltözékű modellek Adidas papucsot vagy fülhallgatót.
Mi történt? A Tiborcz István-féle BDPST Group kreatív igazgatójaként Orbán Ráhel és Tombor Zoltán fotográfus beszélt az állami turisztikai szakportálnak, a turizmus.com-nak arról, hogyan a Vörösmarty téri Hotel Dorothea luxushotel belsőépítészetét és dekorációját meghatározó koncepcióról. „Az Autograph Collection brand Exactly like nothing else (Pontosan olyan, mint semmi más) mottója leírja, mi volt a feladatunk a Dorotheaban” – mondta Orbán Ráhel.
Kontextus. A Vörösmarty téri Hotel Dorothea luxushotel nyitóbuliját nemrég tartották, ez a hotel volt a nyári budapesti influenszer-trip egyik helyszíne. (A napokig tartó programsorozat kiemelt helyszínei között volt a BDPST Group számos egysége, az Opera, a Four Seasons Hotel, a Szimpla, a New York Kávézó, illetve az Arany Bástya étterem is.)
Mi következik ebből? A lokáció adta a szálloda köré font történetmesélés lényegét. Legnagyobb csodálkozásukra kiderült – fogalmazott Orbán Ráhel –, hogy az utca nevét adó Württemberg Mária Dorottya főhercegné – József nádor felesége – élete nem várt eseményeket rejt és nagyon szorosan köthető volt az általuk felállított koncepció egyes pillérjeihez. A főhercegné korának first ladyje volt, munkássága a mai, modern nők számára is példaértékű lehet, hiszen rengeteg kulturális és karitatív feladatot végzett családanyaként. „Az általa képviselt értékeket mi is szerettük volna ebben a házban tovább vinni” – emelte ki a kreatívigazgató.
Milyenek lettek a képek? Tombor az interjúban kifejti, hogy igyekezett megragadni a monarchiára jellemző dualitást, amely az életet akkoriban jellemezte (osztrák–magyar, háború–béke, férfi–nő, élet–halál), és ezt végigvinni a szálloda tereiben. Mind a 216 szobába két fotó, egy absztrakt kép és egy (jellemzően női) portré került, az épület szárnyaiban azonban más-más típusú fotókat helyeztek el. A közel 500 fotót úgy válogatták ki, hogy azok egy konkrét narratívára felfűzhetők, de önmagukban is értelmezhetők legyenek. Másfél év alatt, több mint 50 napon keresztül zajlott a rengeteg castingot és különleges jelmezeket igénylő fotózás – árulta el. Vannak rejtett utalások ismert művészeti alkotásokra, és egy csavarral szerepet kapnak a világhírű Moholy-Nagy László művei is.
Mi jön ezután? A fotók egy részét a közösségi terekben azok is megnézhetik, akik nem szállóvendégként érkeznek a szállodába, és tervezik könyv formában történő megjelentetésüket is.