A hatodik Zwack

Nem tudtam, hogy Wallenberg és Demján is kellett hozzá. Mert, hogy II. József – állítólag – azt mondta, hogy „Das ist ein unicum”, az ugye sokaknak megvan. De hogy utána […]

Bővebben

Forrás: Tibi atya

Dobozos fröccsöt dob piacra Tibi atya

A „hazai bor- és fröccskultúra népszerűsítését” várja a Tibi atya márka csapata legújabb kezdeményezésétől, a dobozos fröccs piacra dobásától, bár azt elismerik, a termék várhatóan nem lesz vetélytársa a hasonló kiszerelésű söröknek.

Dobozos fröccsel rukkol elő a Tibi atya márka, áll szerkesztőségünkhöz eljuttatott sajtóközleményükben. A vendéglátóipar helyett elsősorban a kereskedelmi szegmenst céloznák meg, a kocsmákban és a szórakozóhelyekben ugyanis legtöbben saját ízlésük szerinti arányban elkészített fröccsöt kérnek ilyenkor. A dobozos fröccsöt első körben trafikokban, a Lidl-ben és nemzetközi szupermarketekben lehet majd kapni.

Fröccs a mémgyárból - Tibi atya bővíti a portfóliót.

Fröccs a mémgyárból – Tibi atya bővíti a portfóliót.

Arról, hogy pontosan milyen bor alkotja majd a dobozos fröccsöt, azt írják, „a gyümölcsös, friss, illat- és íz világú, könnyedebb fehérbor fele-fele arányban olaszrizlingből és sauvignon blanc-ból készül”, míg „az intenzív illatú, friss, gyümölcsös, málnára, szamócára emlékeztető, telt, kerek, gyümölcsös íz világú rozébor társának összetevői pedig kékfrankos 35%, pinot noir 23%, merlot 18%, kékoportó 12%, blauburger 7%, zweigelt 5%”, a jelenlegi arányok még változhatnak a jövőben.

Egy versenytársuk van a magyar piacon 

A fröccs bedobozolására nem Tibi atyáék gondoltak először, a Forbes.hu-n nyáron írtuk meg a mérnök-feltaláló Vasuta Gábor történetét, aki 2012-ben, 70 évesen ébredt úgy egy nap, hogy milyen jó lenne palackozni a fröccsöt – igaz, ő egyelőre a pet palack-üveg vonalon mozog. Vasuta sem az első volt, előtte is számos borász próbálkozott már a dologgal.

70 évesen feltalálta a palackozott fröccsöt, most milliárdos üzletet csinálna belőle

A Tibi atya egy kitalált karakter köré épült online márka, a Facebook-on közzétett vicces (vagy annak szánt) tartalmakkal, mémekkel lett népszerű, mára 1,3 millió követője van. A márka kilépett az offline térbe is: kocsmahálózatot, borkereskedést tart fent, webáruházat üzemeltet.


Frissítés – 2019. április 1., hétfő

Cikkünk megjelenése után a Vasuta Zrt. ügyvédi felszólítást küldött a Tibi atya csapatának, vélelmezik, hogy az ő eljárásukkal készül a dobozos fröccsök eddig szűk piacának új terméke. Körbejártuk, mi lehet a háttérben.

Áll a bál Tibi atya fröccse körül: vita a szabadalomról

 

Borítókép: Tibi atya

 

„Az utazás egyik jó oldala, hogy megtanulod, mit értékelj, ha egyszer hazatérsz”