Árvaházban nevelkedett, így lett belőle a második leggazdagabb olasz. Armani is megemlékezett róla.
Meghalt Leonardo Del Vecchio, a Ray-Ban és Oakley márkákat is birtokló Luxottica szemüveg-birodalom alapítója – jelentette be a cég hétfőn. 87 éves volt. A vezetőség későbbre ígér döntést a következő lépésekről.
Árvaházból a szemüvegipar élére
Del Vecchio szegény családból származott, részben árvaházban nőtt fel. 1961-ben alapította a Luxotticát.
- Kezdetben csak szemüvegalkatrészeket gyártottak, a francia Essilorral társulva 2018-ban már a világ legnagyobb szemüveggyártója lett a csoport, aminek Del Vecchio haláláig többségi tulajdonosa maradt.
- Az 1936-os alapítású Ray-Bant 1999-ben vásárolták fel, az Associated Press korabeli tudósítása szerint potom 640 millió dollárért (kb. 244 milliárd forintért).
Giorgo Armani olasz divattervező a nyolcvanas években találkozott és dolgozott először Del Vecchióval. A Reuters szerint
Armani most úgy tiszteleg előtte, hogy ketten tették a szemüvegviselést holmi funkcionalitás helyett „alapvető divatkellékké”.
A második leggazdagabb olasz
Del Vecchio 2020. decemberig maradt vezető elnöke a csoportnak, akkor a napi cégvezetést Francesco Milleri vezérigazgatónak adta át.
- A Forbes szerint az üzletember 2021-ben a második leggazdagabb olasz volt (az első Giovanni Ferrero, a neves édességgyártó csoport elnöke).
- Neki és családjának durván 25 milliárd dollárra (9,5 billió forintra) becsülik most a vagyonát, ezzel a lap globális milliárdoslistáján e pillanatban az 52. helyezett. A vagyonon hat gyermeke osztozkodhat.
- Üzleti érdekeltségei a Luxotticán is túlmutattak, holdingcége például a legnagyobb részvényese az olasz Mediobanca bankcsoportnak is, de van 10 százalék alatti érdekeltsége az ország legnagyobb biztosítójában, a Generaliban is.