Az elektronikai termékek árusítására szakosodott amerikai üzletlánc, a RadioShack magyar származású marketingfőnöke és alelnöke, Czupor Ábel is felkerült anyalapunk, az amerikai Forbes friss, 30/30-as listájára.
Czupor Ábel 19 évesen, 2022 áprilisában lett a RadioShack marketingvezetője, és azon dolgozik, hogy újrapozícionálja a piacon a több mint száz éves amerikai márkát. Többek között azzal, hogy kriptoplatformmá alakítja, de nem idegenek tőle a meredek, vagy épp szextémájú tweetek sem. A LinkedIn-en Czupor Ábel utóbbiakat úgy kommentálta a Washington Post egy, RadioShackról írt cikkének megosztásakor, hogy
„lehet, hogy nem mindenki ért egyet a stratégiánkkal, de működik”. Ábel azt mondja, első három RadioShack-es munkanapján 100 milliós elérése volt a cég Twitter-profiljának.
A stratégia valóban sikeres: idén októberben nevezték ki a RadioShack alelnökévé, Czupor célja, hogy a fiatalokat is behúzza a RadioShack világába.
Veszprémből indult
Czupor Ábel a Forbes.hu-nak elmondta: Veszprémben született, ott is kezdte az iskolát, ahol hat általánost végzett, majd 2015-ben kiköltözött a családja Hollandiába, ahol nyelviskolába járt, a középiskolát azonban nem végezte el, mert jött a covid. „Szeretek a felhasználó fejével gondolkozni, mert ha nem érted, hogy gondolkozik a kliensed, akkor nem tudsz neki semmi újat mutatni” – vallja. Ábel sokat utazik, és gyűjti a tapasztalatokat a világban, a RadioShacknél külsősként kezdte, majd fél év alatt lett a cég alelnöke, mindössze 20 évesen.