Újabb autóval rukkolt elő a Tesla, amitől mindenkinek leesett az álla.
Azzal senki sem vádolhatja a Teslát, hogy nem próbál meghökkentő megoldásokkal előállni az autóiparban, az önvezető projektek és az elektromos meghajtás terén is úttörő megoldásokat szállítanak, de a technológia mellett az autó külsejében is igyekeztek egyedivé tenni a járgányokat. A kezdeti modellekben az elegancia ötvöződött egy nagyon finoman ötvözött futurizmussal, inkább az autó belseje mutatta, hogy Muskék nem a jelenben gondolkodnak, amikor autót csinálnak, majd fokozatosan tolták a fókuszt a szokatlanabb elemek felé.
Most viszont abbahagyták a tologatást, és izmomból átrúgták a mérce túlsó végére.
A Cybertruck tervezésénél magasról tojtak mindenre, amit a hagyományos autógyártási trendek diktálnak design vonalán, egyszerűen csak azt tudom elképzelni, hogy tartottak egy Szárnyas fejvadász- Csillagközi invázió – Robinson család maratont, aztán körbeülték a tervezőasztalt ( közben tanult ismerősök felvilágosítottak, hogy ez az egyik James Bond filmből is ismert Lotus Esprit sportkocsi szteroidokra szoktatott változata, ami azért vicces, mert elvileg házon belül van már egy levédett ötlet tengeralattjáró kocsira, amit szintén ez a verda inspirált).
Ez az kocsi egyszerűen nem arra van kitalálva, hogy az ember úgy közlekedjen vele, hogy utána forduljanak a gyalogosok, és sóhajtozzanak, hogy nézd, ott egy Tesla, biztos valami gazdag figura vezeti, hú, de csöndes, milyen szép. Ha ezzel valaki beáll a bevásárlóközpont előtti parkolóba, akkor a szülők riadtan hajigálják a gyerekeiket a hátsó ülésre, miközben a kesztyűtartóban kotorásznak fegyver után, és közben fél szemmel az eget kémlelik, hogy mikor látják meg a csészelajat, amin a gyarmatosító ufósereg többi tagja érkezik.
A Tesla weboldala azt írja, hogy a hidegen hengerelt, rozsdamentes acélból készült külső váz ellenáll a horpadásoknak is (tényleg, vajon mi történik, ha két Cybertruck koccan?), a biztonság kedvéért egy marha nagy kalapáccsal vertek oda a vezetőoldali ajtónak, aminek tényleg nem lett semmi baja.
A bemutatón Muskék azt állították, hogy a járgány ablakai nem törnek. Ez azért volt kellemetlen, mert megkértek valakit, hogy vágjon hozzá egy acélgolyót az üveghez, amit meg is tett,
és ugyan a golyó át nem törte az ablakot, azért rendesen berepedt az üveg, szóval páran valószínűleg elájultak a mérnökök közül.
Elméletileg a 9mm-es kaliberű lövedékekkel szemben is ellenálló a Cybertruck, amivel végképp riasztóvá válik, hogy a jellemzően vizionáriusként is ábrázolt Musk mi a fenét tudhat, hiszen gyakorlatilag egy városi tankot sikerült összehozni, amivel egy polgárháború közepén is vidáman leugorhatunk tejért.
Hátul egy elektromos quad számára is van hely, annak ellenére, hogy az utastér önmagában is tágas, hat személy szemlélheti alacsony pulzussal az üvegtetőn keresztül a zombitámadást/inváziót/polgárháborút/természeti katasztrófát, ami kint mindenkit zavar.
Teljesítmény tekintetében erősen árfüggő, hogy mit kapunk, a weboldal szerint a 0-60 mérföld/órás (96 km/h) sebességet az alap meghajtásos modell 6,5 másodperc alatt éri el, ehhez képest kétszer ennyi pénzért, igaz, három motorral, ugyanezt 2,9 másodperc alatt tudja.
Az alapmodell hátsókerék-meghajtásos és 250 mérföldet (400km) tud megtenni egy töltéssel, míg a skála másik végén 500 mérföld és összkerékhajtás szerepel.
Az alapár 40 ezer dollár, ami kb. 12 millió magyar forint, ezzel viszont már komolyan odavernek a versenytársaknak. Az előrendelés már elindult, száz dollárért lehet foglalni a 2021-ben gyártásba kerülő standard Cybertruckot, az extra változatot egy évvel később, 2022 végére tervezik gyártani.