A 2016. áprilisi szakítás óta a Forbes Roadshow október 18-i, győri állomásán ült először egy asztalhoz Cserpes István, a Cserpes Sajtműhely és Tóth József Péter, a Lipóti Pékség alapító-tulajdonosa. A különválás a vásárlóknak úgy jött, mint derült égből a villámcsapás: a pékségekben a Cserpes márka helyett egyszer csak a Lipóti saját márkás termékeit kezdtek árulni. Galambos Márton, a Forbes főszerkesztője a szakítás valódi okairól, és arról kérdezte a két tulajdonost, ki járt végül jobban. Kiderült, hogy megállapodásuk kézfogáson alapult. Üzleti tervek és kicsit világnézetek is összecsaptak az asztal felett.
(Videó: Debre Zsuzsa)
Tóth József Péter szerint a Cserpes termékei egyébként kiválóak, de már a benzinkutakon is kaphatók, és már kevés a Lipótinak, hogy náluk is kapható. Cserpes István szerint viszont soha nem ígértek kizárólagosságot a pékségláncnak, sőt, amikor találkoztak, a Cserpesnek már saját piaca volt. Kiderült, hogy Cserpes előre tudott már a szakításról, amiről Tóth csak két héttel a konkrét szakítás előtt szólt, ami viszont a Cserpesnek “már egy áremeléshez is kevés idő”.
A Lipóti termékei nem indultak jól, 33-34 százalékot esett a forgalmuk. Cserpes István készült a szakításra, pillanatnyi megingás után növekedés jött, rengeteg boltot nyertek, ahová korábban nem szállíthattak a Lipóti Pékséggel kötött megállapodás miatt. Hiába jártak végül jól, Cserpes Istvánnak láthatóan nem esett jól a szakítás, úgy fogalmazott: “Nem ezzel az emberrel fogtam kezet tíz évvel ezelőtt. De megyünk tovább a saját utunkon” – mondta. “Jó a Cserpes tejtermék, jó a mi tejtermékünk, mindkettőt el tudjuk adni, a piac ezt bizonyítja” – vonta le a következtetést a Lipóti tulajdonosa, aki arra a kérdésre, hogy kinek a teje jobb röviden csak annyit mondott, hogy “szerintem a Cserpes úré”. A többit pedig kint lejátsszák – ahogy Cserpes István a beszélgetés zárta.