A Penny is csatlakozott a Munch ételmentő platformhoz: elindult a háromhónapos tesztidőszak, ami alatt két budapesti üzletben lehet minimum 50 százalékkal kedvezményesebb áron meglepetés ételcsomagokhoz jutni. Nemcsak itthon, Csehországban is megállapodtak a Pennyvel, ezzel megvan a Munch első külföldi élelmiszerlánc-partnere külföldön. A további terjeszkedésről Perepelica Kirillt, a Munch társalapítóját kérdeztük.
A negyedéves tesztidőszak lejártát követően további egységeket vonhatnak be a kezdeményezésbe, közölte a Forbes.hu-val a Penny és a Munch. Az április 17-i indulás napjától Budapesten,
a Lehel téri és a József körúti Penny-üzletekben háromféle Munch-csomagból választhatnak a vásárlók.
A kínálatban szerepel majd zöldség-gyümölcs, szárazáru és vegyes meglepetés összeállítások is, amelyek a termékek eredeti értékéhez képest legalább 50 százalékos kedvezménnyel érhetők el.
Kazatsay Eszter, a Penny magyarországi kommunikációs vezetője a közlemény szerint kiemelte: ezzel újabb lépést tesznek a kitűzött fenntarthatósági törekvéseik felé, még több terméket menthetnek meg a kidobástól. Már korábban elindították a „girbe-gurba” termékeik értékesítését, amelynek keretén belül a külsőre nem tökéletes zöldségeket és gyümölcsöket kínálják kedvezményes áron a vásárlóinknak. Ennek tökéletes kiegészítője a Munch kezdeményezése, tette hozzá.
Rákapcsolnak Európában is
A Pennyvel a Munch egy országos lefedettséggel rendelkező partnerrel bővült, „miközben az ételmentő közösségünk tagjai már átlépték itthon az 500 000 embert, akik minden városban várják a lehetőségeket. Ugyan még csak két boltban tesztelünk, de bízunk benne, hogy a mostani együttműködés csak a kezdete egy hosszútávú partnerségnek és szépen fokozatosan sikerül minél több boltban bevezetni az ételmentő szolgáltatást” – mondta Perepelica Kirill, a Munch társalapítója. A csehországi és szlovákiai Billa üzletlánccal is folynak tárgyalások, bíznak abban, hogy az együttműködést országosan ki tudják terjeszteni mindkét országban. Az egyik legnagyobb forgalmú, németországi központú szupermarketlánccal, a
a Penny anyacégével, a REWE csoporttal is zajlanak az egyeztetések a nemzetközi lehetőségekről, amiben a magyar Penny kulcsszerepet játszik.
Kirill a Forbes.hu-nak kiemelte: a Munchnak immár mindkét megcélzott szegmensben kiterjedt a jelenléte itthon, és megoldást tud nyújtani az élelmiszerpazarlásra:
- csaknem 700 vendéglátóhely (kávézó, étterem) partnerük van,
- az élelmiszerbolt szegmensben pedig több mint 600 féle Munch csomagot lehet megmenteni.
Kirill szerint a Penny csatlakozása azt mutatja, hogy egy diszkont számára is egy valódi és egyszerűen megvalósítható megoldásról van szó. . Az országos láncok közül a SPAR-ral indult az együttműködésük tavaly év végén egy teszttel és néhány bolttal Hódmezővásárhelyen, Szegeden és Budapesten, de mostanra bővült a kör. A kiskereskedelemben itt érhető el jelenleg a Munch:
- SPAR (jelenleg közel 100 üzlet)
- Penny (teszt)
- CBA Príma egyes üzletei (a Vörösvár Kft. 20 franchise üzlete)
- Coop egyes üzletei
A nemzetközi terjeszkedésről elmondta: azt látják, hogy egy hatalmas momentum van előttük a jelenlegi, infláció által terhelt makrogazdasági környezet miatt, a másik oldalon pedig társadalmilag is nagy igény van a fenntartható megoldásokra. A vásárlók sokkal tudatosabbak nemcsak az árak, hanem egyéb fogyasztói döntéseik kapcsán is.