A portugál futballsztár komoly cégbirodalmat tulajdonol, most Marbellán nyit (újabb) klinikát.
Ingatlan- és főleg turusztikai célú befektetéseiről, valamint a CR7 márkanév alatt futó ruházati- és parfüm termékeiről volt eddig ismert a futballsztár, már ami a pályán kívüli üzleti ügyeit illeti.
Magánegészségügy + luxus: bombaüzlet
Ezek mellett ugyanakkor van egy érdekes és szintén igencsak jól prosperáló befektetése: a hajbeültetéssel foglalkozó Insparya klinika, amely első spanyol egységét 2019-ben Madridban nyitotta meg.
A portugál csatár a Real Madridból egy évvel korábban (9 szezon után) legendaként távozott, a mai napig nagyon népszerű a szurkolók körében, a várost ő és a családja is a szívébe zárta.
A cég most a Costa del Sol-on, Marbellán terjeszkedik, ahol a második hajbeültetésre specializálódott klinikát nyitják meg – írja a spanyol Forbes. Úgy tűnik, az üzlet igencsak jól megy, Ronaldo jó helyen fektette be a pénzét.
Foltos hajhullás: kényes és komoly gond itt, nagy lehetőség ott
Az Insparya egy igen komoly klinika-hálózat, ami a foltos hajhullás diagnosztizálására és kezelésére jött létre, de ma már teljeskörű szolgáltatást nyújt a pácienseknek és saját laborjaiban kutatásokat is végez. Vannak saját fejlesztésű hajbeültető-robotjaik, de őssejt-beültetéssel kapcsolatos kutatásaik is futnak.
A céget Portugáliában Saúde Viável néven 12 évvel ezelőtt Paulo Ramos alapította, aki maga is szenvedett a betegségtől. Miután rengeteg időt és pénzt költött arra, hogy megfelelő diagnózishoz és kezeléshez jusson, rájött, hogy a területben hatalmas üzleti potenciál van. Igaza lett. Portugáliában egyértelműen piacvezető a cége 5 saját klinikával és 12 éves tapasztalattal.
A nemzetközi terjeszkedéshez befektetőre volt szüksége.
A Madridhoz ezer szállal kötődő és kimagasló marketingértékkel rendelkező Cristiano Ronaldónál aligha találhatott volna jobb partnert.
A ma már Insparya Group név alatt futó vállalkozás arca is a futballsztár lett. Ramos maradt társtulajdonos és ő vezeti a társaságot továbbra is.
Ahogy Portugáliában, úgy Madridban is egy előkelő környéken nyitották meg első egységüket, ami egy 2500 négyzetméteres luxusklinika, 18 minden igényt kielégítő prémium kórteremmel, 20 beállásos saját parkolóval.
Az új, marbellai egység ennél is nagyobb: 4000 négyzetméteren 20 luxuskórterem várja a pácienseket, a személyzet (orvosok, ápolók, tanácsadók) 100 fős. Marbella az elit egyik kedvenc pihenőhelye, ami egybeesik a klinika célcsoportjával is, arra számítanak, hogy beindul hajbeültetés-turizmus is. A terjeszkedéssel együtt a csoport lett a legnagyobb, hajbeültetéssel foglalkozó orvosi cég Európában.
A társaság állítása szerint eddig több mint 40 ezer hajbeültetést végeztek, Spanyolországban pedig már több mint 6000 páciensük volt.
CR7, maga is pénzgyár
Az amerikai Forbes szerint tavaly a harmadik legjobban kereső sportoló volt 120 millió dolláros bevétellel. Ő az első, aki valamely csapatsport képviselőjeként elérte az 1 milliárd dolláros összkeresetet. Brutális marketingértékének alapja, hogy rengeteg embert elér:
februárban ő lett az első, aki a Facebook, Instagram és Twitter közösségimédia-platformokon 500 millió követővel rendelkezik.
Cristiano Ronaldónak komoly érdekeltségei vannak a turizmusban, van szállodája Lisszabonban és Madeirán, Madridban legutóbb a Gran Víán egy tízemeles, 168 szobás komplexumot nyitott (Hotel Pestana). A szálloda- és vendéglátóiparban további terjeszkedés van előkészületben Marrakeshben, New Yorkban, Párizsban és Manchesterben is. Utóbbi város szintén fontos állomása a karrierjének, innen igazolt Madridba, de itt is nyert egy Bajnokok Ligáját és számos angol címet is.
Saját divatmárkája mellett befektetési cégén keresztül Apple és Volkwagen-részvényeket is tart a portfóliójában a spanyol Forbes szerint.
Borítókép: C. Ronaldo, a Juventus szupersztárja. Fotó: Juventus Press Kit