Egy posztja 1,6 millió dollárt ér a szponzoroknak.
Christiano Ronaldo azon túl, hogy egy borzasztóan tehetséges focista, egy két lábon járó pénzcsináló gépezet is. Ő a világ legjobban fizetett sportolója már két éve, 93 millió dolláros keresetéből 35 milliót a különböző szponzori díjak tesznek ki, sőt, a Nike egy élethosszig szóló dealt kötött vele tavaly, 1 milliárd dollár értékben(ez eddig csak LeBron James-nek és Michael Jordannak sikerült).
A Hookit elemzőcég az amerikai Forbesnak összeállított egy listát azokról, akik a legnagyobb elérést – és így a legtöbb értéket képesek generálni a szponzoraiknak – a közösségi médián keresztül. A listán a focisták dominálnak, de van köztük egy bunyós is.
A Ronaldo a közösségi médián keresztül teszi értékesség magát, a sportolók közül neki van a legtöbb követője. Az elmúlt 12 hónapban 580 olyan posztot tett ki, amiben valamilyen formában megjelenik egy szponzor (említés, logó, stb). Tavaly 62 millió új követővel bővült a rajongótábora. Egy posztja átlagosan 1,6 millió dollárt ér a szponzoroknak. A felmérést készítő Hookit számításai szerint a Nike jól járt: 329 poszt ment ki az ő támogatásukkal a Facebook-Twitter-Instagram háromszögbe, és 474 millió dollárt hozott a márkának.
Utána Neymar a következő, az ő oldalának a tavalyi olimpián bebombázott, és a csapatnak aranyérmet szerző gól tett nagyon jót, olyan szponzorok cirkálnak körülötte, mint a Red Bull, a Beats vagy a Panasonic, egy posztja majdnem félmillió dollárt ér (488 ezret). Az elmúlt 12 hónapban 255 szponzorált posztja volt összesen 125 millió dollár értékben.
A listán a harmadik helyen világ leggyorsabb sprintere, Usain Bolt áll, aki ugyan épphogy harmincmilliós követőbázisával nem ellenfél a sztárfocistáknak, de azért egy-egy szponzorált poszt nagyon jó eléréseket tud produkálni, átlagosan egy posztja 350 ezer dollárt ér.